Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
för fett?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HitMe" data-source="post: 11001" data-attributes="member: 13245"><p>Jo, givetvis kommer det finnas rtena pistskidor med smal midja, 65 och nedåt. Jag tror dock att friåkningslagen kommer ligga över 80mm i midjan och att det som kallas "all mountain" med 67-75 i midjan inte kommer existera som högprestandaskidor utan endast vara direktörsmodeller. Åker man lite hårdare tycker ja fetingar funkar minst lika bra som mellanbreddsskidor, även i rätt hård pist. När det är riktigt hårt slår dock ingenting riktiga racinglagg. En prediktion om framtidens racingskidor jag törs ge är att skidorna även där kommer blir lite bredare i midjan. EN bredare skida har i och för sig sämra isgrepp och är långsammare kant till kant, men isgreppet kan man säkert förbättra med annan uppbyggnad. Äve de nu så förhärskande carvinglaggen sades till en början ha för dåligt isgrepp. Först sades de ha för dåligt isgrepp över huvud taget, saden började de användas till damer storslalom och senare herrar storslalom, men sades fortfarade ha för dåligt isgrepp för slalom. Nu vet ni alla hur det ser ut. I slalom kör till och med en del 90-kiloskillar på skidor ned mot 160 med väldigt mycket skärning. Även super-G och störtloppsskidorna kan betecknas som "carvinglagg", faktiskt.</p><p></p><p>Anledningen till att jag tror att bradare skidor kommer även på racingsidan är att de ligger stabilare i skäret, speciellt när det är slagigt och jävligt.</p><p></p><p>HitMe</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HitMe, post: 11001, member: 13245"] Jo, givetvis kommer det finnas rtena pistskidor med smal midja, 65 och nedåt. Jag tror dock att friåkningslagen kommer ligga över 80mm i midjan och att det som kallas "all mountain" med 67-75 i midjan inte kommer existera som högprestandaskidor utan endast vara direktörsmodeller. Åker man lite hårdare tycker ja fetingar funkar minst lika bra som mellanbreddsskidor, även i rätt hård pist. När det är riktigt hårt slår dock ingenting riktiga racinglagg. En prediktion om framtidens racingskidor jag törs ge är att skidorna även där kommer blir lite bredare i midjan. EN bredare skida har i och för sig sämra isgrepp och är långsammare kant till kant, men isgreppet kan man säkert förbättra med annan uppbyggnad. Äve de nu så förhärskande carvinglaggen sades till en början ha för dåligt isgrepp. Först sades de ha för dåligt isgrepp över huvud taget, saden började de användas till damer storslalom och senare herrar storslalom, men sades fortfarade ha för dåligt isgrepp för slalom. Nu vet ni alla hur det ser ut. I slalom kör till och med en del 90-kiloskillar på skidor ned mot 160 med väldigt mycket skärning. Även super-G och störtloppsskidorna kan betecknas som "carvinglagg", faktiskt. Anledningen till att jag tror att bradare skidor kommer även på racingsidan är att de ligger stabilare i skäret, speciellt när det är slagigt och jävligt. HitMe [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
för fett?
Tillbaka
Topp