Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
För "Hårda bindningar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FF" data-source="post: 621761" data-attributes="member: 40931"><p>Jag vet inte... Jag skulle nog säga att det är lite gränsfall. Någon med erfarenhet från dessa bindningar få ta och chippa in, då det är rätt stor skillnad på din11 för olika bindningar. De billigare markerna har ju ett rykte om att man får ställa de relativt högt, men racevarianterna skall väl vara rätt stadiga.</p><p></p><p>Rent spontant skulle jag säga att kombinationen inte åkt skidor på tio år och inte jättehaj, 85kg, och metallbindning på 11 kan vara en smula vanskligt. Gränsfall. Har aldrig kört denna bindning, men då det är en racebindning skulle jag tro att om du ramlar med dom inställda på 11 och faller långsamt i ett vridande fall, skulle du kunna skada dig. Så länge du åker fort och om du vurpar blir det en rätt rejäl krasch ska det gå bra. Men utav din beskrivning är det kanske ändå en viss risk att du gör långsamma fall?</p><p></p><p>Jag tror att när du kommit igång med din åkning och kan köra på ordentligt så du känner att du verkligen lägger mycket tyngd bakom svängarna och om du ramlar blir det en rejäl krash, så kommer din 11 vara lagom.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FF, post: 621761, member: 40931"] Jag vet inte... Jag skulle nog säga att det är lite gränsfall. Någon med erfarenhet från dessa bindningar få ta och chippa in, då det är rätt stor skillnad på din11 för olika bindningar. De billigare markerna har ju ett rykte om att man får ställa de relativt högt, men racevarianterna skall väl vara rätt stadiga. Rent spontant skulle jag säga att kombinationen inte åkt skidor på tio år och inte jättehaj, 85kg, och metallbindning på 11 kan vara en smula vanskligt. Gränsfall. Har aldrig kört denna bindning, men då det är en racebindning skulle jag tro att om du ramlar med dom inställda på 11 och faller långsamt i ett vridande fall, skulle du kunna skada dig. Så länge du åker fort och om du vurpar blir det en rätt rejäl krasch ska det gå bra. Men utav din beskrivning är det kanske ändå en viss risk att du gör långsamma fall? Jag tror att när du kommit igång med din åkning och kan köra på ordentligt så du känner att du verkligen lägger mycket tyngd bakom svängarna och om du ramlar blir det en rejäl krash, så kommer din 11 vara lagom. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
För "Hårda bindningar?
Tillbaka
Topp