Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
För "Hårda bindningar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sjolund" data-source="post: 622066" data-attributes="member: 39234"><p>Kör själv med M20 Free inställda på DIN 14 och de löser ut när jag kraschar lite ordentligare. Med 70 mjuka kilo kanske jag borde ligga lite lägre i skalan, men de gånger skidorna behöver komma av, har de löst ut ordentligt så jag får kanske lära mig den hårda vägen. Problemet är nog precis som FF skriver; vridande, lite långsammare krascher och om du är rädd för att skada dig pga bidningarna, kanske du ska fundera på att byta. </p><p></p><p>Om jag inte missminner mig är det samma hålbild på några av Markers lite mer förlåtande bindningar - det kan vara så trevligt att du inte behöver borra nya hål för att byta till ett par M14 eller något liknande - borde finnas tips här på forumet om hur du ska gå tillväga.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sjolund, post: 622066, member: 39234"] Kör själv med M20 Free inställda på DIN 14 och de löser ut när jag kraschar lite ordentligare. Med 70 mjuka kilo kanske jag borde ligga lite lägre i skalan, men de gånger skidorna behöver komma av, har de löst ut ordentligt så jag får kanske lära mig den hårda vägen. Problemet är nog precis som FF skriver; vridande, lite långsammare krascher och om du är rädd för att skada dig pga bidningarna, kanske du ska fundera på att byta. Om jag inte missminner mig är det samma hålbild på några av Markers lite mer förlåtande bindningar - det kan vara så trevligt att du inte behöver borra nya hål för att byta till ett par M14 eller något liknande - borde finnas tips här på forumet om hur du ska gå tillväga. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
För "Hårda bindningar?
Tillbaka
Topp