Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
För "Hårda bindningar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Daniel-LAB" data-source="post: 852935" data-attributes="member: 66686"><p>UNDVIK M20!!!</p><p>Du kommer sannolikt förr eller senare slita av knäna. (Bindningarna kommer iaf knappast lösa ut)</p><p>Har Marker Comp 20 på ett par av mina parklagg och de sitter ganska hårt redan med 11-12 på skalan jämfört med vad en DIN 11 bindning för på 11. Bak upplever jag att de löser ut lättare än t.ex Look P18 och därför ställer jag dem hårdare där. Comp 20/M20 kan inte på något vis jämföras med NX11. Tänk typ Ferrari F430 med stenhårt chassi jämfört med Volvo 240 med svampig fjädring... Båda är bilar och kan ha samma färg, men där slutar oxå likheterna. ;-)</p><p></p><p>När jag teståker tjejens olika lagg med DIN 10 och DIN 11 bindningar skruvar jag dem i botten och då löser de ändå ut relativt lätt när jag bara åker pist och hoppar mindre hopp. Det är stor skillnad jämfört när jag har Comp 20, STH 16 eller P18 ställda på 11. </p><p></p><p>NX11 är en ganska "plastig" bindning, vill du ha något bättre, välj t.ex Salomon STH 12/14 Driver med DIN 4-12 resp 6-14. De har visserligen kompositmtrl i bottenplattan fram (och en del bak), men är trots detta bra och relativt lätta bindningar som kommer göra sitt jobb i ditt fall. </p><p></p><p>M20 är i ditt fall helt jätteoverkill och bidrar bara med onödig vikt och knäskador.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Daniel-LAB, post: 852935, member: 66686"] UNDVIK M20!!! Du kommer sannolikt förr eller senare slita av knäna. (Bindningarna kommer iaf knappast lösa ut) Har Marker Comp 20 på ett par av mina parklagg och de sitter ganska hårt redan med 11-12 på skalan jämfört med vad en DIN 11 bindning för på 11. Bak upplever jag att de löser ut lättare än t.ex Look P18 och därför ställer jag dem hårdare där. Comp 20/M20 kan inte på något vis jämföras med NX11. Tänk typ Ferrari F430 med stenhårt chassi jämfört med Volvo 240 med svampig fjädring... Båda är bilar och kan ha samma färg, men där slutar oxå likheterna. ;-) När jag teståker tjejens olika lagg med DIN 10 och DIN 11 bindningar skruvar jag dem i botten och då löser de ändå ut relativt lätt när jag bara åker pist och hoppar mindre hopp. Det är stor skillnad jämfört när jag har Comp 20, STH 16 eller P18 ställda på 11. NX11 är en ganska "plastig" bindning, vill du ha något bättre, välj t.ex Salomon STH 12/14 Driver med DIN 4-12 resp 6-14. De har visserligen kompositmtrl i bottenplattan fram (och en del bak), men är trots detta bra och relativt lätta bindningar som kommer göra sitt jobb i ditt fall. M20 är i ditt fall helt jätteoverkill och bidrar bara med onödig vikt och knäskador. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
För "Hårda bindningar?
Tillbaka
Topp