Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
För korta och för gamla Rossignol Open 100?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heinz_p" data-source="post: 585742" data-attributes="member: 43586"><p>Åker du svensson-pist en hel säsong? Låter för mig ganska otroligt.</p><p></p><p>Med för korta och smala skidor tappar du mycket flyt och bärighet vid offpiståkning. Dessutom blir skidan inte lika stabil vid högre farter i pist och kan upplevas fladdrig när du trycker till vid sväng.</p><p>Givetvis kan du utöva kortsväng-back-to-the-eighties-åkning i offpisten. Funkade på 80-talet, så varför inte nu?</p><p></p><p>Men en fråga. Var ska du säsonga och vad ska du göra om du åker till alperna med endast mammas gamla pistlagg? Lite som att åka på LAN med pappas gamla Amiga 500 i mitt tycke.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heinz_p, post: 585742, member: 43586"] Åker du svensson-pist en hel säsong? Låter för mig ganska otroligt. Med för korta och smala skidor tappar du mycket flyt och bärighet vid offpiståkning. Dessutom blir skidan inte lika stabil vid högre farter i pist och kan upplevas fladdrig när du trycker till vid sväng. Givetvis kan du utöva kortsväng-back-to-the-eighties-åkning i offpisten. Funkade på 80-talet, så varför inte nu? Men en fråga. Var ska du säsonga och vad ska du göra om du åker till alperna med endast mammas gamla pistlagg? Lite som att åka på LAN med pappas gamla Amiga 500 i mitt tycke. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
För korta och för gamla Rossignol Open 100?
Tillbaka
Topp