Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
För korta skidor ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Fredrik_ff" data-source="post: 1032341" data-attributes="member: 146170"><p>Hej </p><p></p><p>Tack för bra svar. Jag tolkar svaren som att jag bör låta både blades och Head-skidorna stanna hemma =) </p><p>Min knäskada beter sig som så, att när jag vrider knät i en speciell vinkel, låser sig knät nästa som att det går ur led.</p><p>Anledningen till mitt val att åka blades efter att detta inträffade var tron/uppfattningen att risken för att få felskär, råka korsa skidorna eller liknande var mindre med kortare skidor.</p><p></p><p>Mitt största problem med mitt knä, är inte hård "normal" belastning. Snarare snabba "snärtiga" belastningar i speciella vinklar om man kan uttrycka sig så =) Jag har visserligen tränat väldigt mycket det senaste året med bla cykling, så möjligen bör knät orka lite mera i år.</p><p> </p><p>Jag vill påstå att jag åker ganska bra på blades och kan inte riktigt känna igen mig med "måste väl vara ca: 100ggr större risk att ramla på snowblades än vanliga skidor?" Men det är ju min personliga uppfattning.</p><p></p><p>Lösningen får nog bli att hyra skidor denna resa och undersöka hur "vanliga" fungerar för mig.</p><p></p><p>Har ni något förslag på speciell modell eller dyl som jag ska fråga om när jag hyr grejerna, eller skall jag helt gå på "Ace_DGs" beskrivning ? </p><p>Jag ser mig själv som en medelmåttig åkare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Fredrik_ff, post: 1032341, member: 146170"] Hej Tack för bra svar. Jag tolkar svaren som att jag bör låta både blades och Head-skidorna stanna hemma =) Min knäskada beter sig som så, att när jag vrider knät i en speciell vinkel, låser sig knät nästa som att det går ur led. Anledningen till mitt val att åka blades efter att detta inträffade var tron/uppfattningen att risken för att få felskär, råka korsa skidorna eller liknande var mindre med kortare skidor. Mitt största problem med mitt knä, är inte hård "normal" belastning. Snarare snabba "snärtiga" belastningar i speciella vinklar om man kan uttrycka sig så =) Jag har visserligen tränat väldigt mycket det senaste året med bla cykling, så möjligen bör knät orka lite mera i år. Jag vill påstå att jag åker ganska bra på blades och kan inte riktigt känna igen mig med "måste väl vara ca: 100ggr större risk att ramla på snowblades än vanliga skidor?" Men det är ju min personliga uppfattning. Lösningen får nog bli att hyra skidor denna resa och undersöka hur "vanliga" fungerar för mig. Har ni något förslag på speciell modell eller dyl som jag ska fråga om när jag hyr grejerna, eller skall jag helt gå på "Ace_DGs" beskrivning ? Jag ser mig själv som en medelmåttig åkare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
För korta skidor ?
Tillbaka
Topp