Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
För långa för mig ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="koitrand" data-source="post: 601453" data-attributes="member: 49163"><p>Längden tycker jag låter perfekt om du skall köra puder med skidorna.</p><p>Skillanden mellan bindningarna är ju "DIN" skallan, den går till 16 på Duke och till 12 på Baron och Griffon, med dina 65kg så räcker det gott och väl med griffon eller baron.</p><p>Sedan är det ju viss skillnad mellan dessa också då Baron är en tur bindning där du kan lösgöra hälen vilket du inte kan på Griffon. Jag ahr kört på griffon och tycker den funkar helt okej. Vägeer lite mer än dig (83kg) vilket gör att Jester hade varit lite bättre tycker jag då dinskalan går till 16 på den.</p><p>Kör hårt!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="koitrand, post: 601453, member: 49163"] Längden tycker jag låter perfekt om du skall köra puder med skidorna. Skillanden mellan bindningarna är ju "DIN" skallan, den går till 16 på Duke och till 12 på Baron och Griffon, med dina 65kg så räcker det gott och väl med griffon eller baron. Sedan är det ju viss skillnad mellan dessa också då Baron är en tur bindning där du kan lösgöra hälen vilket du inte kan på Griffon. Jag ahr kört på griffon och tycker den funkar helt okej. Vägeer lite mer än dig (83kg) vilket gör att Jester hade varit lite bättre tycker jag då dinskalan går till 16 på den. Kör hårt! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
För långa för mig ?
Tillbaka
Topp