Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
För många stockholmare i Åre?!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 153304" data-attributes="member: 13863"><p>Jo...du har helt rätt! </p><p></p><p>Förövrigt tycker jag att det är för mycket Stockholmare överhuvudtaget. Det här med trängselskatten är ju ett veritabelt feltänk i klass med Bearseat. Problemet är ju inte att det är för mycket Stockholmare i Stockholm utan att det är för många Stockholmare i landsorten, speciellt på påsk- och sportlovet. </p><p></p><p>Trängselskatten borde ju istället för att minska trafiken i Stockholm syfta till att minska antalet Stockholmare utanför Stockholm. Genom kraftiga avgifter för alla Stockholmare som vill passera Stockholms stads yttre gränser skulle vi på detta sätta kunna behålla trängseln i Stockholm där den hör hemma och slippa den i våra kära svenska fjäll. </p><p></p><p>Jag föreslår därför att det ska kosta en Stockholmare 1 500 :- att passera gränsen till landsorten, och det oavsett om vilket färdmedel man väljer. Möjligtvis kan en familjeavgift på max: 5 000:- per passering införas. Detta borde märkbart minska Stockholmarnas intresse för att komma ut på landsorten och trängas!</p><p></p><p>That´s all folks! / MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 153304, member: 13863"] Jo...du har helt rätt! Förövrigt tycker jag att det är för mycket Stockholmare överhuvudtaget. Det här med trängselskatten är ju ett veritabelt feltänk i klass med Bearseat. Problemet är ju inte att det är för mycket Stockholmare i Stockholm utan att det är för många Stockholmare i landsorten, speciellt på påsk- och sportlovet. Trängselskatten borde ju istället för att minska trafiken i Stockholm syfta till att minska antalet Stockholmare utanför Stockholm. Genom kraftiga avgifter för alla Stockholmare som vill passera Stockholms stads yttre gränser skulle vi på detta sätta kunna behålla trängseln i Stockholm där den hör hemma och slippa den i våra kära svenska fjäll. Jag föreslår därför att det ska kosta en Stockholmare 1 500 :- att passera gränsen till landsorten, och det oavsett om vilket färdmedel man väljer. Möjligtvis kan en familjeavgift på max: 5 000:- per passering införas. Detta borde märkbart minska Stockholmarnas intresse för att komma ut på landsorten och trängas! That´s all folks! / MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
För många stockholmare i Åre?!
Tillbaka
Topp