Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
"För mycket Red Bull och rock’n roll i Åre"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PO_ljung" data-source="post: 73196" data-attributes="member: 31317"><p>Om nu Skistar vill att endast köpstarka personer inom Sveriges näringsliv skall lockas till Åre-skutan så låt dom göra det. Att ortsbefolkningen blir förbannade kan jag förstå men varför upprör det så många andra egentligen? Vi svenskar är ju kända för att knyta näven i fickan och gnälla, gnälla, gnälla sen ebbar allt ut och vi finner oss i situationen. Vi är mesar i detta sammanhang. </p><p>Det är väl bara att skita i och åka dit. Ge inte bort dina pengar då, åk någon annastans om du inte gillar miljön. Det är väl bra att samla penningstarka gubbar på samma ställe så kan dom tävla ikapp vem som gjort bäst klipp, druckit mest, nyast bil, dyrast kostym där kan som sitta och skryta ikapp om sommarhuset, båten, lägenhets klipp osv. I luftdraget efter dessa pampar följer stureplanslynglarna, wannabies som vuxit upp med en jobbig barndom där pengar inte är ett problem. Finansvalpar vars enda mål verkar vara att skaffa ett nätverk, lära sig rätt termer, vara med, vara något mer än en Svensson, rosa skjorta, bakåt slickat hår och en cool bil. Svära åt bönderna som inte gör något, klaga på ortsbefolkningen att dom är lata, helt enkelt dra korkade slutsatser om ämnen man inte begriper ett skit om. Då är vi i mål enligt mig, låt dom hållas dom gillar varandra, dom vill ju leka med varandra. Bra dom är samlade på samma ställe, människorna jag undviker att umgås med. Jag gillar helt enkelt inte deras stil jag har väldigt svårt att umgås med dessa människor. Så jag låter helt enkelt bli att beblanda mig med dessa. Jag har testat nattlivet i Sturplan. Inget för mig, jag gillar inte folket, atmosfären, jag skulle aldrig förnedra mig till att låta en anabolastinn ordningsvakt bestämma om jag får gå in på krogen eller inte. Så jag skiter i det till allas glädje min och folket som trivs där. Dom jag inte klarar av har ändå min respekt för det dom gör någon måste fylla funktionen i toppen av Svenskt näringsliv och det är inte jag, bra för alla. </p><p></p><p>Jag må ha fel men det är min åsikt. </p><p></p><p>Hundfjället Jan 1992. ”kxk i backen”</p><p></p><p>// Trött, grinig, ont i vänster knä.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PO_ljung, post: 73196, member: 31317"] Om nu Skistar vill att endast köpstarka personer inom Sveriges näringsliv skall lockas till Åre-skutan så låt dom göra det. Att ortsbefolkningen blir förbannade kan jag förstå men varför upprör det så många andra egentligen? Vi svenskar är ju kända för att knyta näven i fickan och gnälla, gnälla, gnälla sen ebbar allt ut och vi finner oss i situationen. Vi är mesar i detta sammanhang. Det är väl bara att skita i och åka dit. Ge inte bort dina pengar då, åk någon annastans om du inte gillar miljön. Det är väl bra att samla penningstarka gubbar på samma ställe så kan dom tävla ikapp vem som gjort bäst klipp, druckit mest, nyast bil, dyrast kostym där kan som sitta och skryta ikapp om sommarhuset, båten, lägenhets klipp osv. I luftdraget efter dessa pampar följer stureplanslynglarna, wannabies som vuxit upp med en jobbig barndom där pengar inte är ett problem. Finansvalpar vars enda mål verkar vara att skaffa ett nätverk, lära sig rätt termer, vara med, vara något mer än en Svensson, rosa skjorta, bakåt slickat hår och en cool bil. Svära åt bönderna som inte gör något, klaga på ortsbefolkningen att dom är lata, helt enkelt dra korkade slutsatser om ämnen man inte begriper ett skit om. Då är vi i mål enligt mig, låt dom hållas dom gillar varandra, dom vill ju leka med varandra. Bra dom är samlade på samma ställe, människorna jag undviker att umgås med. Jag gillar helt enkelt inte deras stil jag har väldigt svårt att umgås med dessa människor. Så jag låter helt enkelt bli att beblanda mig med dessa. Jag har testat nattlivet i Sturplan. Inget för mig, jag gillar inte folket, atmosfären, jag skulle aldrig förnedra mig till att låta en anabolastinn ordningsvakt bestämma om jag får gå in på krogen eller inte. Så jag skiter i det till allas glädje min och folket som trivs där. Dom jag inte klarar av har ändå min respekt för det dom gör någon måste fylla funktionen i toppen av Svenskt näringsliv och det är inte jag, bra för alla. Jag må ha fel men det är min åsikt. Hundfjället Jan 1992. ”kxk i backen” // Trött, grinig, ont i vänster knä. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
"För mycket Red Bull och rock’n roll i Åre"
Tillbaka
Topp