Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
"För mycket Red Bull och rock’n roll i Åre"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dr_Snow" data-source="post: 73199" data-attributes="member: 12536"><p>Kingpin, den här biten tycker jag är intressant: "Om nu Skistar vill att endast köpstarka personer inom Sveriges näringsliv skall lockas till Åre-skutan så låt dom göra det. Att ortsbefolkningen blir förbannade kan jag förstå men varför upprör det så många andra egentligen? Vi svenskar är ju kända för att knyta näven i fickan och gnälla, gnälla, gnälla sen ebbar allt ut och vi finner oss i situationen. Vi är mesar i detta sammanhang."</p><p></p><p>Först påstår du att "vi" svenskar är mesar i sådana här situationer (och betonar det neagtivt). Ändå säger du att det är bättre att skita i allt och låta dem ha sitt roliga. Är inte det precis samma sak, dvs att vara mesig och inte bry sig?</p><p></p><p>Jag tycker tvärtom, det är bra att folk reagerar istället för att alla går med i Apatins riksförbund. Utan reaktion kan ingen förändring ske, och uppenbarligen finns det ju en växande andel som inte är helt nöjda med hur Skistar sköter sin verksamhet (och i allt större grad tar över ort efter ort...) Vilket hemskt skitland vi skulle bo i om folk bara sket i vad andra gör.</p><p></p><p>Sug på den en stund, svara sedan om du vill, men gör det förnuftigt.</p><p></p><p>//Dr. Snow</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dr_Snow, post: 73199, member: 12536"] Kingpin, den här biten tycker jag är intressant: "Om nu Skistar vill att endast köpstarka personer inom Sveriges näringsliv skall lockas till Åre-skutan så låt dom göra det. Att ortsbefolkningen blir förbannade kan jag förstå men varför upprör det så många andra egentligen? Vi svenskar är ju kända för att knyta näven i fickan och gnälla, gnälla, gnälla sen ebbar allt ut och vi finner oss i situationen. Vi är mesar i detta sammanhang." Först påstår du att "vi" svenskar är mesar i sådana här situationer (och betonar det neagtivt). Ändå säger du att det är bättre att skita i allt och låta dem ha sitt roliga. Är inte det precis samma sak, dvs att vara mesig och inte bry sig? Jag tycker tvärtom, det är bra att folk reagerar istället för att alla går med i Apatins riksförbund. Utan reaktion kan ingen förändring ske, och uppenbarligen finns det ju en växande andel som inte är helt nöjda med hur Skistar sköter sin verksamhet (och i allt större grad tar över ort efter ort...) Vilket hemskt skitland vi skulle bo i om folk bara sket i vad andra gör. Sug på den en stund, svara sedan om du vill, men gör det förnuftigt. //Dr. Snow [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
"För mycket Red Bull och rock’n roll i Åre"
Tillbaka
Topp