Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
För oss lite tyngre
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="tobisson" data-source="post: 200777" data-attributes="member: 47470"><p>Så var det dags för en ny vinter och med den ett par nya skidor! Frågan är förstås vilka...</p><p></p><p>Liksom många andra är jag i den sitsen att jag inte alltid har möjlighet att teståka alltför många skidor innan det blir dags att slå till så därför tänkte jag be er om lite råd. Jag söker nämligen ett par fetingar (95+ mm midjan) som passar oss lite större och tyngre åkare. Jag är 190 lång och väger runt 105 kilo, lite beroende på form. Har nämligen lagt på mig 10 kilo muskler sen förra skidköpet och de börjar blir väl trötta nu.</p><p></p><p>Vad välja? Jag har tidigare upplevt många skidor som alltför sladdriga och obestämda när man pressar på. Jag vill ha ett par goa skidor som inte heller står helt handfallna när man stöter på is och frusna lavinkockor. </p><p></p><p>Har funderat lite på stormrider dp, scott pure eller kanske b4.</p><p></p><p>Svårt. Jag åker på ett par atomic sx11 i pisten och trivs mkt bra med dessa...</p><p></p><p>Hjälp, någon?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="tobisson, post: 200777, member: 47470"] Så var det dags för en ny vinter och med den ett par nya skidor! Frågan är förstås vilka... Liksom många andra är jag i den sitsen att jag inte alltid har möjlighet att teståka alltför många skidor innan det blir dags att slå till så därför tänkte jag be er om lite råd. Jag söker nämligen ett par fetingar (95+ mm midjan) som passar oss lite större och tyngre åkare. Jag är 190 lång och väger runt 105 kilo, lite beroende på form. Har nämligen lagt på mig 10 kilo muskler sen förra skidköpet och de börjar blir väl trötta nu. Vad välja? Jag har tidigare upplevt många skidor som alltför sladdriga och obestämda när man pressar på. Jag vill ha ett par goa skidor som inte heller står helt handfallna när man stöter på is och frusna lavinkockor. Har funderat lite på stormrider dp, scott pure eller kanske b4. Svårt. Jag åker på ett par atomic sx11 i pisten och trivs mkt bra med dessa... Hjälp, någon? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
För oss lite tyngre
Tillbaka
Topp