Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
För små bindningar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bejnan" data-source="post: 941916" data-attributes="member: 128843"><p>Kan vara möjligt bara mysåkt med dom i lokala backen än så länge. Men märkte att "cantningen" avlastade mina knän framförallt i liften. Har senaste åren åkt på Ride, Flux och Rome och måste säga att Rome och Flux är överlägsna mina Ride bindningar jag hade tidigare. Gillar man styva bindningar kan Ride vara ett alternativ. Hade ett par Ride SPi av 2010 års modell. Flux TT30 2011 och nu Rome 390 BOSS samt Flux RK30. Har haft ett uppehåll från snowboardåkning i en sådär 10 år. Kan slänga in en liten recension av dom bindningarna. </p><p>Nämnas bör att jag är kobent till den grad att man kanske ska döpa om det till Bejnanbent..</p><p></p><p>Ride SPi </p><p></p><p>Positivt: </p><p>Wedgie Footbeds, märkte inte av det då men märker det nu canted footbeds är BRA för <strong>mig!</strong>.</p><p></p><p>Negativt: </p><p>Tryckpunkter, ska tydligen vara bättre nu med nya strapsen.</p><p>Spännena, greppade dåligt. Jag är av den gamla skolan som gillar att pumpa fast fötterna ordentligt, men kunde inte göra det med dessa bindningar, det var som "förr". </p><p>Just det är det stora intrycket av dessa, kändes likadant som för 10 år sen när jag åkte. Inget negativt i det då när jag ägde dessa, men sen när man bytte till ett par bättre.. OJ!</p><p></p><p>Flux TT30/RK30</p><p></p><p>Positivt: </p><p>Allt i stort sett. </p><p>Strapsen kanon! inga tryckpunkter. </p><p>Spännena, Kanon! fick dom aldrig att kugga utan jag kunde pumpa så hårt jag ville!</p><p></p><p>Negativt: </p><p>Kan väll vara känslan just när man håller dom i handen. Känns väldigt plastiga (inte konstigt när dom är gjord i "plast" helt och hållet), absolut inget man märker av när man åker med dom.</p><p>Inga canted footbeds, behöver inte vara något negativt, men just för mig så är det negativt.</p><p></p><p>Rome 390 Boss</p><p></p><p>Positivt:</p><p>Canted footbeds märkte jag av ordentligt här om dagen då jag provåkte lite på båda mina brädor i backen. Ena med Flux bindningar, andra med Rome. Andra åket i liften kände jag att det började strama i knäna. Inget ovanligt med det, men så fort jag hoppade in i mina Rome försvann den stramande känslan. </p><p>Straps utan tryckpunkter. </p><p>Inställningsmöjligheter. </p><p>Känslan i själva bindningen, känns väldigt robust. Vissa kanske skulle säga att det är negativt (vikt), men jag jagar vikten runt midjan istället för att gnälla över utrustningen.</p><p></p><p>Negativt: </p><p>Spännen, inte alls lika usla som Ride, knappt dåliga alls, men jämfört med Flux så greppar dom inte alls lika bra. Har bara fått dom att kugga första gången jag skulle åka med dom, men då spände jag in mig i brädan som jag brukar göra med mina Flux bindningar. Nu tänker jag på att inte maxa spännena varje gång och jag sitter fast utan kuggningar.</p><p>Inställningsmöjligheter, kan ta lite tid att få dom att passa dina boots perfekt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bejnan, post: 941916, member: 128843"] Kan vara möjligt bara mysåkt med dom i lokala backen än så länge. Men märkte att "cantningen" avlastade mina knän framförallt i liften. Har senaste åren åkt på Ride, Flux och Rome och måste säga att Rome och Flux är överlägsna mina Ride bindningar jag hade tidigare. Gillar man styva bindningar kan Ride vara ett alternativ. Hade ett par Ride SPi av 2010 års modell. Flux TT30 2011 och nu Rome 390 BOSS samt Flux RK30. Har haft ett uppehåll från snowboardåkning i en sådär 10 år. Kan slänga in en liten recension av dom bindningarna. Nämnas bör att jag är kobent till den grad att man kanske ska döpa om det till Bejnanbent.. Ride SPi Positivt: Wedgie Footbeds, märkte inte av det då men märker det nu canted footbeds är BRA för [b]mig![/b]. Negativt: Tryckpunkter, ska tydligen vara bättre nu med nya strapsen. Spännena, greppade dåligt. Jag är av den gamla skolan som gillar att pumpa fast fötterna ordentligt, men kunde inte göra det med dessa bindningar, det var som "förr". Just det är det stora intrycket av dessa, kändes likadant som för 10 år sen när jag åkte. Inget negativt i det då när jag ägde dessa, men sen när man bytte till ett par bättre.. OJ! Flux TT30/RK30 Positivt: Allt i stort sett. Strapsen kanon! inga tryckpunkter. Spännena, Kanon! fick dom aldrig att kugga utan jag kunde pumpa så hårt jag ville! Negativt: Kan väll vara känslan just när man håller dom i handen. Känns väldigt plastiga (inte konstigt när dom är gjord i "plast" helt och hållet), absolut inget man märker av när man åker med dom. Inga canted footbeds, behöver inte vara något negativt, men just för mig så är det negativt. Rome 390 Boss Positivt: Canted footbeds märkte jag av ordentligt här om dagen då jag provåkte lite på båda mina brädor i backen. Ena med Flux bindningar, andra med Rome. Andra åket i liften kände jag att det började strama i knäna. Inget ovanligt med det, men så fort jag hoppade in i mina Rome försvann den stramande känslan. Straps utan tryckpunkter. Inställningsmöjligheter. Känslan i själva bindningen, känns väldigt robust. Vissa kanske skulle säga att det är negativt (vikt), men jag jagar vikten runt midjan istället för att gnälla över utrustningen. Negativt: Spännen, inte alls lika usla som Ride, knappt dåliga alls, men jämfört med Flux så greppar dom inte alls lika bra. Har bara fått dom att kugga första gången jag skulle åka med dom, men då spände jag in mig i brädan som jag brukar göra med mina Flux bindningar. Nu tänker jag på att inte maxa spännena varje gång och jag sitter fast utan kuggningar. Inställningsmöjligheter, kan ta lite tid att få dom att passa dina boots perfekt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
För små bindningar?
Tillbaka
Topp