Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
För stora fötter!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JP360" data-source="post: 874514" data-attributes="member: 10549"><p>Har själv haft stora pjäxproblem de senaste åren. Problemet för min del har varit att jag är lång 2m, tung 105kg, normala/smala fötter och har en bakgrund som tävlingsåkare. Det är väldigt få pjäxtillverkare som gör styva pjäxor med smal läst. Oftast finns det pjäxor -32,33 men då är det alltid i den breda modellen och oftast väldigt mjuka(nybörjar-medelgod). De flesta till tillverkare gör bara styva och smala pjäxor -29,30. Några få undantag är tex Technica och Full Tilt som gör -31. Behöver man större än det är det precis som Nojlas skrev Strolz som gäller. Har själv ett par sådana som visserligen sitter som handsken men som jag upplever är för mjuka i plasten, speciellt nere i foten. Detta märks när man kör hårt i stökig/ojämn terräng genom att man tappar kantkänslan. Detta pga att pjäxan blir bredare nere i foten när den flexas. Detta problem kan vara åtgärdat nu när Strolzpjäxorna har modifierats(jag har 2009års modell). Dock tycker jag att detta problem är såpass stort att jag istället kör med ett par utblockade Technica strl 31(har själv 31,5-32 stora fötter). Har ni funderingar angående stora pjäxor får ni gärna maila mig. Har nämligen testat en ansenlig mängd pjäxor de senaste åren. Har även en del pjäxor som jag kan tänka mig sälja om någon skulle vara intresserad.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JP360, post: 874514, member: 10549"] Har själv haft stora pjäxproblem de senaste åren. Problemet för min del har varit att jag är lång 2m, tung 105kg, normala/smala fötter och har en bakgrund som tävlingsåkare. Det är väldigt få pjäxtillverkare som gör styva pjäxor med smal läst. Oftast finns det pjäxor -32,33 men då är det alltid i den breda modellen och oftast väldigt mjuka(nybörjar-medelgod). De flesta till tillverkare gör bara styva och smala pjäxor -29,30. Några få undantag är tex Technica och Full Tilt som gör -31. Behöver man större än det är det precis som Nojlas skrev Strolz som gäller. Har själv ett par sådana som visserligen sitter som handsken men som jag upplever är för mjuka i plasten, speciellt nere i foten. Detta märks när man kör hårt i stökig/ojämn terräng genom att man tappar kantkänslan. Detta pga att pjäxan blir bredare nere i foten när den flexas. Detta problem kan vara åtgärdat nu när Strolzpjäxorna har modifierats(jag har 2009års modell). Dock tycker jag att detta problem är såpass stort att jag istället kör med ett par utblockade Technica strl 31(har själv 31,5-32 stora fötter). Har ni funderingar angående stora pjäxor får ni gärna maila mig. Har nämligen testat en ansenlig mängd pjäxor de senaste åren. Har även en del pjäxor som jag kan tänka mig sälja om någon skulle vara intresserad. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
För stora fötter!?
Tillbaka
Topp