Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
För stora pjäxor.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1095118" data-attributes="member: 83225"><p>Som motvikt till alla tight-pjäxeföresåpråkare så säger jag att det inte behöver göra så himla mycket, men det kan också vara katastrof. Om det bara är hälgreppet som du upplever som för dåligt kan man göra punktinsatser för det. Men är pjäxan så mycket för stor, som beskrivs här, är väl enda chansen att lägga in extra sula under. Självråkade jag glömma just en sån sula i mitt ena skal förra helgen och åkte runt och funderade på ifall skalet var en halvstorlek mindre än den andra pjäxan, så det kan hjälpa. Om du sen ska gå till en bootfitter vet jag inte om din enveckasresa i Österrike är rätt alternativ. Att prova ut en ny pjäxa och få den rätt är lite av en process och om du har möjlighet skulle jag ta den i närheten av hemma istället. Du kommer antagligen behöva korrigera en del saker i pjäxorna och det märker du först efter en åkdag. Då vill du kunna gå tillbaka och ofta är den dan körd. </p><p></p><p>Säg att du kommer till skidorten på lördag, sen går ni upp och åker i dina "kassa" pjäxor på söndag. Sen söndag kväll går du till lite bootfitters och hittar några alternativ. På måndag får du åka i dina kassa igen och sen går du tillbaka på måndag kväll och köer de du tror mest på. På tisdag får du kramp i fötterna på grund av att något måste korrigeras så du går tillbaka på tisdag kväll och lämnar in dem. Sen får du ut dem på onsdag morgon och om du har tur funkar de nu men har du normal "otur" funkar de halvbra även onsdag så du går tillbaka igen och kanske har tillbaka dina pjäxor som de "ska" vara på torsdag morgon. Så av hela veckan får du åka i bra pjäxor 2-3 dagar. </p><p></p><p>Så har du möjligheten att istället gå och prova ut pjäxor lokalt hemma, ta hem och gå runt i dem och välja är ju det mycket bättre. Sen om du har en lokalbacke i närheten kan du ju ta med dem dit och köpa ett tretimmars-liftkort och åka lite och känna in om de behöver åtgärdas. På det sättet "slösar" du bara bort vanlig vardag hemma och får ut max av din resa.</p><p></p><p>(Notera dock att det här är mest baserat på hur mina fötter och pjäxor funkat mestadels. Du kan ha suveräna fötter som funkar från dag ett i pjäxor)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1095118, member: 83225"] Som motvikt till alla tight-pjäxeföresåpråkare så säger jag att det inte behöver göra så himla mycket, men det kan också vara katastrof. Om det bara är hälgreppet som du upplever som för dåligt kan man göra punktinsatser för det. Men är pjäxan så mycket för stor, som beskrivs här, är väl enda chansen att lägga in extra sula under. Självråkade jag glömma just en sån sula i mitt ena skal förra helgen och åkte runt och funderade på ifall skalet var en halvstorlek mindre än den andra pjäxan, så det kan hjälpa. Om du sen ska gå till en bootfitter vet jag inte om din enveckasresa i Österrike är rätt alternativ. Att prova ut en ny pjäxa och få den rätt är lite av en process och om du har möjlighet skulle jag ta den i närheten av hemma istället. Du kommer antagligen behöva korrigera en del saker i pjäxorna och det märker du först efter en åkdag. Då vill du kunna gå tillbaka och ofta är den dan körd. Säg att du kommer till skidorten på lördag, sen går ni upp och åker i dina "kassa" pjäxor på söndag. Sen söndag kväll går du till lite bootfitters och hittar några alternativ. På måndag får du åka i dina kassa igen och sen går du tillbaka på måndag kväll och köer de du tror mest på. På tisdag får du kramp i fötterna på grund av att något måste korrigeras så du går tillbaka på tisdag kväll och lämnar in dem. Sen får du ut dem på onsdag morgon och om du har tur funkar de nu men har du normal "otur" funkar de halvbra även onsdag så du går tillbaka igen och kanske har tillbaka dina pjäxor som de "ska" vara på torsdag morgon. Så av hela veckan får du åka i bra pjäxor 2-3 dagar. Så har du möjligheten att istället gå och prova ut pjäxor lokalt hemma, ta hem och gå runt i dem och välja är ju det mycket bättre. Sen om du har en lokalbacke i närheten kan du ju ta med dem dit och köpa ett tretimmars-liftkort och åka lite och känna in om de behöver åtgärdas. På det sättet "slösar" du bara bort vanlig vardag hemma och får ut max av din resa. (Notera dock att det här är mest baserat på hur mina fötter och pjäxor funkat mestadels. Du kan ha suveräna fötter som funkar från dag ett i pjäxor) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
För stora pjäxor.
Tillbaka
Topp