Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
För stora pjäxor.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="havreboll" data-source="post: 1095171" data-attributes="member: 60010"><p>Åker man bara en vecka om året så är oftast saker runt omkring skidåkningen viktigare än den perfekta prestandan i pjäxan. Därför kan en pjäxa som sitter skönt men inte prestandainriktat vara en bra val.</p><p></p><p>Gällande din pjäxa så kan jag säga såhär.</p><p></p><p>Om det är närmare två fingrar så kan det går att rädda. Är det närmare tre fingrar så kommer det inte bli bra.</p><p></p><p>Då pjäxan är låg i volymen och har en läst som motsvarar din fot (100 mm i 26,5 mono) så tror jag inte på en volymreducerare då den mestadels gör pjäxan tajtare på höjd och till viss del bredd.</p><p></p><p>Jag hade kört på bootfitting foam i tån för att korta ner längden. Har själv kört så då min ena fot är kortare än den andra. Går enkelt att fixa hos en pjäxverkstad som har lite koll på läget.</p><p></p><p>Gällande hur det känns att köra med för stora pjäxor så refererar jag till mitt tidigare inlägg.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="havreboll, post: 1095171, member: 60010"] Åker man bara en vecka om året så är oftast saker runt omkring skidåkningen viktigare än den perfekta prestandan i pjäxan. Därför kan en pjäxa som sitter skönt men inte prestandainriktat vara en bra val. Gällande din pjäxa så kan jag säga såhär. Om det är närmare två fingrar så kan det går att rädda. Är det närmare tre fingrar så kommer det inte bli bra. Då pjäxan är låg i volymen och har en läst som motsvarar din fot (100 mm i 26,5 mono) så tror jag inte på en volymreducerare då den mestadels gör pjäxan tajtare på höjd och till viss del bredd. Jag hade kört på bootfitting foam i tån för att korta ner längden. Har själv kört så då min ena fot är kortare än den andra. Går enkelt att fixa hos en pjäxverkstad som har lite koll på läget. Gällande hur det känns att köra med för stora pjäxor så refererar jag till mitt tidigare inlägg. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
För stora pjäxor.
Tillbaka
Topp