Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
För stora pjäxor.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ChasingPow" data-source="post: 1095173" data-attributes="member: 163179"><p>Köpte nya pjäxor i år för första gången på åratal....typ ett årtionde haha. Kört med mina gamla race pjäxor tills nu då jag köpte ett par Cochise 130, blev lite brådis men köpte 29-29.5 strl och brukar köra 44.5 som perfekta storleken vanligtvis. Vågade inte ta 28.5.</p><p></p><p>Väl hemma så fungerar pjuxen som helt original mer eller mindre helt ok. Finns utrymme för tårna att röra sig lite och hälen sitter bra men inte som i race pjuxen men ändå bra. Testade köra race innerskon som är knytbar och det va typ så man nästan gled ur pjäxorna. Blev förvånad hur illa dem satt. </p><p></p><p>Så även om du upplever dem lite lösa så kan bara en så enkel sak som nya innerskor göra en stor skillnad, gamla innerskor blir "tillplattade" med tiden och vissa är bara tunnare än andra. </p><p></p><p></p><p>För en vecka om året skulle jag nog inte bry mig mycket längre än bygga till lite bättre hälgrepp om jag inte känner mig ha lite extra cash att spendera. Går ju alltid att hitta bra billiga beggade grejer.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ChasingPow, post: 1095173, member: 163179"] Köpte nya pjäxor i år för första gången på åratal....typ ett årtionde haha. Kört med mina gamla race pjäxor tills nu då jag köpte ett par Cochise 130, blev lite brådis men köpte 29-29.5 strl och brukar köra 44.5 som perfekta storleken vanligtvis. Vågade inte ta 28.5. Väl hemma så fungerar pjuxen som helt original mer eller mindre helt ok. Finns utrymme för tårna att röra sig lite och hälen sitter bra men inte som i race pjuxen men ändå bra. Testade köra race innerskon som är knytbar och det va typ så man nästan gled ur pjäxorna. Blev förvånad hur illa dem satt. Så även om du upplever dem lite lösa så kan bara en så enkel sak som nya innerskor göra en stor skillnad, gamla innerskor blir "tillplattade" med tiden och vissa är bara tunnare än andra. För en vecka om året skulle jag nog inte bry mig mycket längre än bygga till lite bättre hälgrepp om jag inte känner mig ha lite extra cash att spendera. Går ju alltid att hitta bra billiga beggade grejer. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
För stora pjäxor.
Tillbaka
Topp