Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
För stora pjäxor.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MP1" data-source="post: 1095279" data-attributes="member: 158146"><p>Det jag menar: Om man åker en vecka per år, hinner de inte töja sig så mycket. Lite stora pjäxor är kanske inte något problem? </p><p></p><p>Jag menar INTE att "det spelar ingen roll hur pjucken sitter, han åker ju bara en vecka per år".</p><p></p><p>Själv har jag passerat 60 dagar i vinter (dock inte så aktiv åkning, mest som tränare, skidlärare) och efter ett par veckor blir innerskorna större. Vanligt fenomen för ex skidlärare, bummare, att pjucken blir för stora i mars-april. </p><p></p><p>För mig har det genom åren alltid gjort ont i fötterna de fem första skiddagarna. Inte så stort problem, då jag åker mycket, det blir bra mer än 95% av vintern. Men åker man en vecka per år, vill man nog inte sitta så tajt att det gör ont i fem dagar?</p><p></p><p>Kan tillägga att när jag för ett år sedan bytte till komfortpjäxa, Nordica Strider 130, så slapp jag ha ont i fötterna på den här säsongens fem första skiddagar. <a href="http://blistergearreview.com/gear-reviews/2017-2018-nordica-strider-pro-130/2" target="_blank">http://blistergearreview.com/gear-reviews/2017-2018-nordica-strider-pro-130/2</a></p><p></p><p>Har bara använt mina Dobermann 130 några gånger senaste året (då jag glömt kvar Strider 130 på jobbet).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MP1, post: 1095279, member: 158146"] Det jag menar: Om man åker en vecka per år, hinner de inte töja sig så mycket. Lite stora pjäxor är kanske inte något problem? Jag menar INTE att "det spelar ingen roll hur pjucken sitter, han åker ju bara en vecka per år". Själv har jag passerat 60 dagar i vinter (dock inte så aktiv åkning, mest som tränare, skidlärare) och efter ett par veckor blir innerskorna större. Vanligt fenomen för ex skidlärare, bummare, att pjucken blir för stora i mars-april. För mig har det genom åren alltid gjort ont i fötterna de fem första skiddagarna. Inte så stort problem, då jag åker mycket, det blir bra mer än 95% av vintern. Men åker man en vecka per år, vill man nog inte sitta så tajt att det gör ont i fem dagar? Kan tillägga att när jag för ett år sedan bytte till komfortpjäxa, Nordica Strider 130, så slapp jag ha ont i fötterna på den här säsongens fem första skiddagar. [URL]http://blistergearreview.com/gear-reviews/2017-2018-nordica-strider-pro-130/2[/URL] Har bara använt mina Dobermann 130 några gånger senaste året (då jag glömt kvar Strider 130 på jobbet). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
För stora pjäxor.
Tillbaka
Topp