Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
För stunden besviken på Monster 70
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Victims" data-source="post: 41428" data-attributes="member: 32496"><p>Tack för svaren.</p><p>Lösningen finns nog i att åka på skidorna i en backe stor nog för höga hastigheter...</p><p></p><p>Har kollat mittstrecket på pjäxan jämfört med markeringen på skidan och pjäxans streck är inte mer än högst 5 mm längre bak. Kan det ha någon betydelse för åkegenskaperna och framtungheten? Jag kollade med affären jag köpt skidorna med och de menar att de inte gjort något fel. Visst, de kan flytta fram bidningarna, men det kräver nya hål för bindningens framdel. Fördelen med att få lite bättre balans och egenskaper i skidan överväger nog inte risken för att få in fukt i skidan.</p><p></p><p>Är det vanligt att en skida är (väldigt) framtung? Det är inget som jag upplevt förut i alla fall. Det borde ju påverka balansen i sidled negativt också d v s när man pendlar foten åt höger och vänster (inget man gör i backen precis men ibland i sittliften...). Kanske finns det tyngder av något slag att sätta på skidan där bak...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Victims, post: 41428, member: 32496"] Tack för svaren. Lösningen finns nog i att åka på skidorna i en backe stor nog för höga hastigheter... Har kollat mittstrecket på pjäxan jämfört med markeringen på skidan och pjäxans streck är inte mer än högst 5 mm längre bak. Kan det ha någon betydelse för åkegenskaperna och framtungheten? Jag kollade med affären jag köpt skidorna med och de menar att de inte gjort något fel. Visst, de kan flytta fram bidningarna, men det kräver nya hål för bindningens framdel. Fördelen med att få lite bättre balans och egenskaper i skidan överväger nog inte risken för att få in fukt i skidan. Är det vanligt att en skida är (väldigt) framtung? Det är inget som jag upplevt förut i alla fall. Det borde ju påverka balansen i sidled negativt också d v s när man pendlar foten åt höger och vänster (inget man gör i backen precis men ibland i sittliften...). Kanske finns det tyngder av något slag att sätta på skidan där bak... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
För stunden besviken på Monster 70
Tillbaka
Topp