Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
För tung för Kung Fujas?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 977614" data-attributes="member: 49358"><p>Jag har ingen direkt erfarenhet av KungFujas (härefter kallas den KF) om hur den fungerar på snö. Flexet är ju relativt bastant, förutom i tip och tail där dem är riktigt mjuka. Jag har testat Pettitors som har ett liknande flex, fast en god del bredare. De funkade riktigt fint överallt. Jag iofs inte att de kommer att hålla greppet så bra på is eller annan hård pist...om man inte har slipat dem riktigt ordentligt dvs.</p><p></p><p>Men ska du ha en pist och offpist skida så finns det bättre alternativ. Lite beroende på hur stor radie du vill ha i pisten.</p><p>Vill du dessutom ha en skida som flyter bra i puder (om du ska åka i alperna kan det vara fint) så bär du gå upp till ca 110 i midjan. Finns skidor i den breddklassen som presterar riktigt fint i pist.</p><p></p><p>Moment DeathWish190: Ngt bredare, 112mm, vilket ger bättre flyt. En ny typ av spannprofil, dirty mustasche rocker, som går ut på att de har rocker och spann om vartannat för att få fler kontaktpunkter. Detta för att få </p><p>bättre pop och bättre grepp i pisten.</p><p></p><p>Armada Norwalk 189: Ny skida från Armada som är storebror till den hyllade TST. Stor rocker i nosen, men annars en vanlig skida med spann och twintip. Sålde massor av TST förra vintern och fick bara höra beröm om dem av deras ägare.</p><p></p><p>Hendryx Funkallistics: Vore väl nästan tjänstefel att inte ta med den här skidan, med tanke på att du vill ha något som går bra i pisten. Har sj inte testat den, men har testat några andra av herr Lutmans byggen, Sitter som f*n i pisten, hur isigt det än är. Kräver sin åkare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 977614, member: 49358"] Jag har ingen direkt erfarenhet av KungFujas (härefter kallas den KF) om hur den fungerar på snö. Flexet är ju relativt bastant, förutom i tip och tail där dem är riktigt mjuka. Jag har testat Pettitors som har ett liknande flex, fast en god del bredare. De funkade riktigt fint överallt. Jag iofs inte att de kommer att hålla greppet så bra på is eller annan hård pist...om man inte har slipat dem riktigt ordentligt dvs. Men ska du ha en pist och offpist skida så finns det bättre alternativ. Lite beroende på hur stor radie du vill ha i pisten. Vill du dessutom ha en skida som flyter bra i puder (om du ska åka i alperna kan det vara fint) så bär du gå upp till ca 110 i midjan. Finns skidor i den breddklassen som presterar riktigt fint i pist. Moment DeathWish190: Ngt bredare, 112mm, vilket ger bättre flyt. En ny typ av spannprofil, dirty mustasche rocker, som går ut på att de har rocker och spann om vartannat för att få fler kontaktpunkter. Detta för att få bättre pop och bättre grepp i pisten. Armada Norwalk 189: Ny skida från Armada som är storebror till den hyllade TST. Stor rocker i nosen, men annars en vanlig skida med spann och twintip. Sålde massor av TST förra vintern och fick bara höra beröm om dem av deras ägare. Hendryx Funkallistics: Vore väl nästan tjänstefel att inte ta med den här skidan, med tanke på att du vill ha något som går bra i pisten. Har sj inte testat den, men har testat några andra av herr Lutmans byggen, Sitter som f*n i pisten, hur isigt det än är. Kräver sin åkare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
För tung för Kung Fujas?
Tillbaka
Topp