Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
För tungt vid freeride tour?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="streimert" data-source="post: 1209478" data-attributes="member: 40123"><p>Hej ski lovers.</p><p>Normalt sett brukar jag o polare åla ner till alperna varje år o hyra bergsguide för bästa offpist. Allt fokus på bra utför men alltid haft ngn form av randonne bindning så som t.ex. Duke, Baron, Tour o nu sist Beast 14. Med denna vinter så blev det ett par qst106 med shift o det väger in på ca 5,9kg. </p><p>Det har nu blivit så att vi då drar till kittelfjäll o hyra guide i 4 dagar o om jag förstod guiden så var det touring runt om för få bästa utförs. </p><p>Jag är inte otränad, men inte supertränad. </p><p>Är min utrustning för tung för 4 dagar i sträck? </p><p>Pjäxorna är rs2. </p><p>En tanke jag hade att plocka från tysken var ett par mtn95 med zed12....eller är det fel o onödigt? Man tappar en hel del vikt o den setupen är väl en bra kompromiss mellan vikt o utförsprestanda?</p><p>Vore tacksam för återkoppling.</p><p>Jag väger ca 88kg o är 183cm. Hoppar ej över ca 1-1,5m o gillar stora till mellanstora svängar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="streimert, post: 1209478, member: 40123"] Hej ski lovers. Normalt sett brukar jag o polare åla ner till alperna varje år o hyra bergsguide för bästa offpist. Allt fokus på bra utför men alltid haft ngn form av randonne bindning så som t.ex. Duke, Baron, Tour o nu sist Beast 14. Med denna vinter så blev det ett par qst106 med shift o det väger in på ca 5,9kg. Det har nu blivit så att vi då drar till kittelfjäll o hyra guide i 4 dagar o om jag förstod guiden så var det touring runt om för få bästa utförs. Jag är inte otränad, men inte supertränad. Är min utrustning för tung för 4 dagar i sträck? Pjäxorna är rs2. En tanke jag hade att plocka från tysken var ett par mtn95 med zed12....eller är det fel o onödigt? Man tappar en hel del vikt o den setupen är väl en bra kompromiss mellan vikt o utförsprestanda? Vore tacksam för återkoppling. Jag väger ca 88kg o är 183cm. Hoppar ej över ca 1-1,5m o gillar stora till mellanstora svängar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
För tungt vid freeride tour?
Tillbaka
Topp