Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Föräldraledig i Alperna 2011 - tips efterfrågas!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="idamadde" data-source="post: 798111" data-attributes="member: 98402"><p>Åk till Cervinia i Aostadalen, Italien. Liftsystemet sitter ihop Zermatt, Schweiz. Cervinias backar är långa och breda och perfekta för barnfamiljer som vill ha lite "svängrum". Nere i byn finns jättefina barnbackar med magic carpet (rullband) för den absoluta nybörjaren. Dagarna man inte vill åka skidor finns det en jättestor lekplats och pulkabackar. Badhus finns, likaså jättefina längdskidåknings spår. </p><p></p><p>Det är en liten by där "allt" finns på huvudgatan. Bor ni centralt i byn har ni max 100 m till både barnbackarna och en lite längre stollift som tar er upp i det stora systemet. Vill ni bo lite billigare kan man bo en bit upp på berget, ca. 5-20 min. från centrum. Dock uppför en backe och kanske inget jag rekommenderar en barnfamilj om man inte vill ta bilen jämt dock. Men plus för bergsboendet är att det är ski in - ski out från i stort sett varje ytterdörr. </p><p></p><p>Skidskola går bara att få på engelska eller italienska. Det kanske inte är något problem för er. Annars kan man ha tur att på plats hitta en svensk säsongare som är sugen på ett extrajobb!</p><p></p><p>har ni tur går det kanske att hitta något privatägt boende på t.ex. blocket.se. Jag skulle också googla det då många engelsmän äger hus/lägenheter där nere.</p><p>Annars har ni ett säkert kort på www.ilcervino.it.</p><p></p><p>från mitten av februari och framåt får ni den absolut bästa semestern då Cervinia är en av de solsäkraste byarna i alperna. Sådär olidligt kallt blir det sällan heller, dock kan topparna på 3500 m höjd vara mycket blåsiga vissa perioder.</p><p></p><p>Tycker det låter som en toppenidé att förlägga föräldraledighet till skidorter!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="idamadde, post: 798111, member: 98402"] Åk till Cervinia i Aostadalen, Italien. Liftsystemet sitter ihop Zermatt, Schweiz. Cervinias backar är långa och breda och perfekta för barnfamiljer som vill ha lite "svängrum". Nere i byn finns jättefina barnbackar med magic carpet (rullband) för den absoluta nybörjaren. Dagarna man inte vill åka skidor finns det en jättestor lekplats och pulkabackar. Badhus finns, likaså jättefina längdskidåknings spår. Det är en liten by där "allt" finns på huvudgatan. Bor ni centralt i byn har ni max 100 m till både barnbackarna och en lite längre stollift som tar er upp i det stora systemet. Vill ni bo lite billigare kan man bo en bit upp på berget, ca. 5-20 min. från centrum. Dock uppför en backe och kanske inget jag rekommenderar en barnfamilj om man inte vill ta bilen jämt dock. Men plus för bergsboendet är att det är ski in - ski out från i stort sett varje ytterdörr. Skidskola går bara att få på engelska eller italienska. Det kanske inte är något problem för er. Annars kan man ha tur att på plats hitta en svensk säsongare som är sugen på ett extrajobb! har ni tur går det kanske att hitta något privatägt boende på t.ex. blocket.se. Jag skulle också googla det då många engelsmän äger hus/lägenheter där nere. Annars har ni ett säkert kort på www.ilcervino.it. från mitten av februari och framåt får ni den absolut bästa semestern då Cervinia är en av de solsäkraste byarna i alperna. Sådär olidligt kallt blir det sällan heller, dock kan topparna på 3500 m höjd vara mycket blåsiga vissa perioder. Tycker det låter som en toppenidé att förlägga föräldraledighet till skidorter! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Föräldraledig i Alperna 2011 - tips efterfrågas!
Tillbaka
Topp