Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Föräldraledig i Alperna 2011 - tips efterfrågas!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="idamadde" data-source="post: 800921" data-attributes="member: 98402"><p>Hej igen! Ja, boende är betydligt dyrare i Zermatt. I stort sett allt är mycket dyrare i Zermatt. Naturligtvis är det mesta lite dyrare i Cervinia än vad det är i t.ex. städerna i närheten men inga galna priser. Som exempel kostar en 50 cl flaska vatten ca. 1-2 euro på italienska sidan. 300 meter längre fram på Zermatt sidan kostar den upp mot 6-7 euro. </p><p></p><p>Längdspåren ligger direkt i anslutning till byn, start/mål ligger i stort sett på huvudgatan. </p><p>Någon barnpassning känner jag inte till. Vet att hotellet Club Med har barnpassning. Men jag tror att det bara är för deras gäster. Men kan vara värt att kolla upp.</p><p></p><p>Tips om boende är att söka på engelska sidor och privatägda lägenheter. Vet jättemånga engelsmän som äger lägenheter i Cervina som de hyr ut. Har tyvärr ingen aning om hur man hittar dem dock.. Privatägda brukar vara större och fräschare än dem som agenturen hyr ut.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="idamadde, post: 800921, member: 98402"] Hej igen! Ja, boende är betydligt dyrare i Zermatt. I stort sett allt är mycket dyrare i Zermatt. Naturligtvis är det mesta lite dyrare i Cervinia än vad det är i t.ex. städerna i närheten men inga galna priser. Som exempel kostar en 50 cl flaska vatten ca. 1-2 euro på italienska sidan. 300 meter längre fram på Zermatt sidan kostar den upp mot 6-7 euro. Längdspåren ligger direkt i anslutning till byn, start/mål ligger i stort sett på huvudgatan. Någon barnpassning känner jag inte till. Vet att hotellet Club Med har barnpassning. Men jag tror att det bara är för deras gäster. Men kan vara värt att kolla upp. Tips om boende är att söka på engelska sidor och privatägda lägenheter. Vet jättemånga engelsmän som äger lägenheter i Cervina som de hyr ut. Har tyvärr ingen aning om hur man hittar dem dock.. Privatägda brukar vara större och fräschare än dem som agenturen hyr ut. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Föräldraledig i Alperna 2011 - tips efterfrågas!
Tillbaka
Topp