Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Föräldraledig i Alperna 2011 - tips efterfrågas!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ThoughLuv" data-source="post: 812337" data-attributes="member: 116632"><p>Många orter har sk 'creche' eller 'halte garderi' - alltså dagis i Frankrike där man kan anmäla barn. I de flesta så mottager man barn över 6 månader och under 5 år. Innan du bestämmer dig för en ort - kolla in dagiset. I en ort jag känner till kostar det ca 120 euro per vecka men det kan vara andra priser. Man kan boka in halvdag eller heldag. Kom ihåg att ta med dig alla dina vaccinationsbevis innan du reser för annars släpper de inte in barnen. I franska skidskolan kan barnen normalt börja när de är 3 år gamla. I de mindre byarna träffar du snabbt andra föräldrar medans det är mer opersonligt i de större städerna. I en liten bergsby så är det generellt ochså säkrare för barnen för lokalbefolkningen känner snabbt igen dina barn och tar ansvar på ett sätt som inte görs i större orter. I Schweiz är människorna generellt lite mer reserverade men också mer mångspråkiga. </p><p></p><p>Själv har jag arbetat både i Schweiz (Verbier) och Frankrike (Val d'Isere och Vaujany), både på stora och små orter och för föräldrar så rekommenderar jag hjärtligt en mindre ort där barnen snabbt hittar vänner och känner sig hemma....men det är ju min personliga åsikt....</p><p></p><p>Billigare lägenheter hittar du i Januari naturligtvis. Om du går till en orts hemsida hittar du lätt de olika alternativen.</p><p></p><p>Lycka till</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ThoughLuv, post: 812337, member: 116632"] Många orter har sk 'creche' eller 'halte garderi' - alltså dagis i Frankrike där man kan anmäla barn. I de flesta så mottager man barn över 6 månader och under 5 år. Innan du bestämmer dig för en ort - kolla in dagiset. I en ort jag känner till kostar det ca 120 euro per vecka men det kan vara andra priser. Man kan boka in halvdag eller heldag. Kom ihåg att ta med dig alla dina vaccinationsbevis innan du reser för annars släpper de inte in barnen. I franska skidskolan kan barnen normalt börja när de är 3 år gamla. I de mindre byarna träffar du snabbt andra föräldrar medans det är mer opersonligt i de större städerna. I en liten bergsby så är det generellt ochså säkrare för barnen för lokalbefolkningen känner snabbt igen dina barn och tar ansvar på ett sätt som inte görs i större orter. I Schweiz är människorna generellt lite mer reserverade men också mer mångspråkiga. Själv har jag arbetat både i Schweiz (Verbier) och Frankrike (Val d'Isere och Vaujany), både på stora och små orter och för föräldrar så rekommenderar jag hjärtligt en mindre ort där barnen snabbt hittar vänner och känner sig hemma....men det är ju min personliga åsikt.... Billigare lägenheter hittar du i Januari naturligtvis. Om du går till en orts hemsida hittar du lätt de olika alternativen. Lycka till [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Föräldraledig i Alperna 2011 - tips efterfrågas!
Tillbaka
Topp