Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Föräldralediga och göra säsong 22/23
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="johnnyrainbow" data-source="post: 1258873" data-attributes="member: 118323"><p>Har funderat på en del andra orter, bland annat Monterosa, Ischgl, Mauriennedalen samt Val Thorens där jag säsongat tidigare.</p><p></p><p>Monterosa är klart mysigare än Cervinia, men går bort med kortare säsong och sämre snösäkerhet. Trots enorma ytor upplever jag att det dessutom blir spårat ganska snabbt efter snöfall. Samtidigt är piståkningen klart mer begränsad än i Cervinia/Zermatt.</p><p></p><p>Val Thorens gillar jag verkligen men tycker det är lite väl stökigt för säsong med familj samtidigt som det redan när jag säsongade där var relativt stor puderhets.</p><p></p><p>Förutom att Cervinia/Zermatt är ett stort system som det blir svårare att tröttna på så är den stora fördelen för oss med framförallt Valtournenche att det på ett smidigt sätt med kabin går att komma upp i systemet med barn och hund. Föreställer mig att vi därför kommer kunna vara i backen samtidigt och bytas av där en av oss kommer kunna åka medan den andra ”turar” i de flacka pistade lederna som utgår från Salette.</p><p></p><p>Vi tar också bil ner, känns som enda möjligheten att få med allt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="johnnyrainbow, post: 1258873, member: 118323"] Har funderat på en del andra orter, bland annat Monterosa, Ischgl, Mauriennedalen samt Val Thorens där jag säsongat tidigare. Monterosa är klart mysigare än Cervinia, men går bort med kortare säsong och sämre snösäkerhet. Trots enorma ytor upplever jag att det dessutom blir spårat ganska snabbt efter snöfall. Samtidigt är piståkningen klart mer begränsad än i Cervinia/Zermatt. Val Thorens gillar jag verkligen men tycker det är lite väl stökigt för säsong med familj samtidigt som det redan när jag säsongade där var relativt stor puderhets. Förutom att Cervinia/Zermatt är ett stort system som det blir svårare att tröttna på så är den stora fördelen för oss med framförallt Valtournenche att det på ett smidigt sätt med kabin går att komma upp i systemet med barn och hund. Föreställer mig att vi därför kommer kunna vara i backen samtidigt och bytas av där en av oss kommer kunna åka medan den andra ”turar” i de flacka pistade lederna som utgår från Salette. Vi tar också bil ner, känns som enda möjligheten att få med allt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Föräldralediga och göra säsong 22/23
Tillbaka
Topp