Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
förbättra kondisen och viktminskning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rydellen" data-source="post: 232117" data-attributes="member: 59533"><p>Om du inte tidigare rört dig speciellt mycket kmr du märka en enorm skillnad ganska omgående av att bara motionera lite grann. Förhoppningsvis blir du då peppad att öka på träningen och samtidigt se över hela ditt liv, sömn, mat, motion, vänner mm...Jag har tränat intensivt hela mitt liv tills nu för 2 år sedan. Jag kör b-lags bandy för att röra på mig samt en del skateboard mm men ändå för lite. Men till saken! </p><p></p><p>Man mår så jäkla mycket bättre när man motionerar kontinuerligt! Detta har jag efter många år av upp och nedtrappande av träning kunnat fastsslå. </p><p>Positiva saker med att röra på sig är:</p><p></p><p>¤ Du tar upp sömnen bättre! Lever du slött kan du behöva 10 timmar för att känna dig någorlunda pigg...Been there.</p><p>¤ Du blir starkare, även mentalt!</p><p>¤ Du har ork och mer lust att träffa vänner och hitta på saker. </p><p>¤ Du tar bättre upp energin i maten du stoppar i dig. Får en snabbare ämnesomsättning.</p><p>¤ Endorfiner utsöndras vilket är kroppens egen glädje-"drog" :D</p><p>¤ Du sköter jobb/skola bättre.</p><p>¤ Får bättre koncentrationsförmåga, även tålamod!</p><p></p><p>Negativt:</p><p>¤Du kan bryta ett ben.</p><p></p><p>Så valet är inte så svårt va? Det du ABSOLUT INTE ska göra om du vill gå ner i vikt är att "banta" i den bemärkelsen att du slutar äta. Detta är det sämsta av alla sätt och kmr göra att du mår skit, troligen går du även upp all vikt igen så fort du slutar banta osv..</p><p></p><p>Gillar inte ditt uttryck " Rasa i vikt "....Detta är aftonbladet-propaganda som inte fungerar!</p><p></p><p>Kroppens reaktion på svält är att äta upp sig så fort du får mat i dig! Bygga fettreserver.</p><p>Om du vill gå ner i vikt ska du göra det långsiktigt! Då kommer du också kunna behålla vikten. </p><p></p><p>Sköt om dig! mvh Emil</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rydellen, post: 232117, member: 59533"] Om du inte tidigare rört dig speciellt mycket kmr du märka en enorm skillnad ganska omgående av att bara motionera lite grann. Förhoppningsvis blir du då peppad att öka på träningen och samtidigt se över hela ditt liv, sömn, mat, motion, vänner mm...Jag har tränat intensivt hela mitt liv tills nu för 2 år sedan. Jag kör b-lags bandy för att röra på mig samt en del skateboard mm men ändå för lite. Men till saken! Man mår så jäkla mycket bättre när man motionerar kontinuerligt! Detta har jag efter många år av upp och nedtrappande av träning kunnat fastsslå. Positiva saker med att röra på sig är: ¤ Du tar upp sömnen bättre! Lever du slött kan du behöva 10 timmar för att känna dig någorlunda pigg...Been there. ¤ Du blir starkare, även mentalt! ¤ Du har ork och mer lust att träffa vänner och hitta på saker. ¤ Du tar bättre upp energin i maten du stoppar i dig. Får en snabbare ämnesomsättning. ¤ Endorfiner utsöndras vilket är kroppens egen glädje-"drog" :D ¤ Du sköter jobb/skola bättre. ¤ Får bättre koncentrationsförmåga, även tålamod! Negativt: ¤Du kan bryta ett ben. Så valet är inte så svårt va? Det du ABSOLUT INTE ska göra om du vill gå ner i vikt är att "banta" i den bemärkelsen att du slutar äta. Detta är det sämsta av alla sätt och kmr göra att du mår skit, troligen går du även upp all vikt igen så fort du slutar banta osv.. Gillar inte ditt uttryck " Rasa i vikt "....Detta är aftonbladet-propaganda som inte fungerar! Kroppens reaktion på svält är att äta upp sig så fort du får mat i dig! Bygga fettreserver. Om du vill gå ner i vikt ska du göra det långsiktigt! Då kommer du också kunna behålla vikten. Sköt om dig! mvh Emil [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
förbättra kondisen och viktminskning
Tillbaka
Topp