Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Förbjud svenska ungdomars resor till alperna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LoZz" data-source="post: 126113" data-attributes="member: 42353"><p>Håller med Stofil och andra likasinnade talare, förbjud allt som tänkas kan medans tid är. </p><p></p><p>Jag kan ta ett talande exempel, min far och mín största idol. En grabb som fram till för ett par år sedan åkte på ett par Dynastar Omegaglas II från tidigt 80tal och fortfarande kör i sina salomon SX91. Han åker så parallellt att han lika gärna kunde åkt monoski. Allt var frid och fröjd och livet var lätt, det enda jag behövde göra var att lära mig åka som pappa. </p><p></p><p>Vad jag inte visste var att samtidigt utvecklades snowboard, jag kommer ihåg diskutioner om att den borde förbjudas. Med all rätt, se vad som hänt. Den har smittat av sig på skidåkningen och när jag precis lärt mig pressa ihop skidorna å göra puder åttor då ska man åka bredbent å lägga raka linjer, och min farsa, ja honom skrattar folk åt i liftkön.</p><p></p><p>Den här historien uprepas gång på gång. Jag säger det bara en gång till. </p><p></p><p>Förbjud allt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LoZz, post: 126113, member: 42353"] Håller med Stofil och andra likasinnade talare, förbjud allt som tänkas kan medans tid är. Jag kan ta ett talande exempel, min far och mín största idol. En grabb som fram till för ett par år sedan åkte på ett par Dynastar Omegaglas II från tidigt 80tal och fortfarande kör i sina salomon SX91. Han åker så parallellt att han lika gärna kunde åkt monoski. Allt var frid och fröjd och livet var lätt, det enda jag behövde göra var att lära mig åka som pappa. Vad jag inte visste var att samtidigt utvecklades snowboard, jag kommer ihåg diskutioner om att den borde förbjudas. Med all rätt, se vad som hänt. Den har smittat av sig på skidåkningen och när jag precis lärt mig pressa ihop skidorna å göra puder åttor då ska man åka bredbent å lägga raka linjer, och min farsa, ja honom skrattar folk åt i liftkön. Den här historien uprepas gång på gång. Jag säger det bara en gång till. Förbjud allt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Förbjud svenska ungdomars resor till alperna
Tillbaka
Topp