Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fördelar med olika material i kärnan
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Toobien" data-source="post: 1053789" data-attributes="member: 126606"><p>Efter en nyårsvecka i alperna med ett par brutalt misshandlade skidor som resultat, är jag nog illa tvungen att köpa nytt. Med anledning av det ställer jag frågan vilka material (i kärnan) som ger vilka egenskaper? Vi pratar alltså allt, hållbarhet, vridstyvhet, flyt(relevant?) etc. etc. Jag efterfrågar alltså inte råd på specifika skidor utan tanken är mer en allmän genomgång av vad man kan förvänta sig för karaktär på en skida baserat på vad det är i den. Hade vart grymt om ni kunde dela med er av er ofantliga visdom!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Toobien, post: 1053789, member: 126606"] Efter en nyårsvecka i alperna med ett par brutalt misshandlade skidor som resultat, är jag nog illa tvungen att köpa nytt. Med anledning av det ställer jag frågan vilka material (i kärnan) som ger vilka egenskaper? Vi pratar alltså allt, hållbarhet, vridstyvhet, flyt(relevant?) etc. etc. Jag efterfrågar alltså inte råd på specifika skidor utan tanken är mer en allmän genomgång av vad man kan förvänta sig för karaktär på en skida baserat på vad det är i den. Hade vart grymt om ni kunde dela med er av er ofantliga visdom! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fördelar med olika material i kärnan
Tillbaka
Topp