Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fördelar med olika material i kärnan
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Snowgod" data-source="post: 1054050" data-attributes="member: 12630"><p>Två lager titanal är ju ett beprövat recept på en bergstadig skida. </p><p>Att använda fibermatrial innebär att man behöver laborera med fiberriktningar och man kan således få en skida som är vridstyv, styv i längsled eller både och. Vissa tillverkare skär även ut sina metallförstärkningar för att få en skida med ett mer hanterbart flex, väldigt få uppskattar åkkänslan och smidigheten av järnvägsräls. </p><p></p><p>Kärnans konstruktion är likväl av mkt stor vikt för skidans egenskaper. Vad komposit och metall i huvudsak gör är att förstärka det som redan är förutbestämt i kärnan.</p><p></p><p>Jag har inte skärskådat konstruktion och matrial i alla skidor jag provat men jag är övertygad om att det finns många sätt att åstadkomma liknande egenskaper.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Snowgod, post: 1054050, member: 12630"] Två lager titanal är ju ett beprövat recept på en bergstadig skida. Att använda fibermatrial innebär att man behöver laborera med fiberriktningar och man kan således få en skida som är vridstyv, styv i längsled eller både och. Vissa tillverkare skär även ut sina metallförstärkningar för att få en skida med ett mer hanterbart flex, väldigt få uppskattar åkkänslan och smidigheten av järnvägsräls. Kärnans konstruktion är likväl av mkt stor vikt för skidans egenskaper. Vad komposit och metall i huvudsak gör är att förstärka det som redan är förutbestämt i kärnan. Jag har inte skärskådat konstruktion och matrial i alla skidor jag provat men jag är övertygad om att det finns många sätt att åstadkomma liknande egenskaper. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fördelar med olika material i kärnan
Tillbaka
Topp