Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fördelar med olika material i kärnan
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Xswe" data-source="post: 1054126" data-attributes="member: 151858"><p>Intressant diskussion. </p><p></p><p>Har hört något om att kolfiber-stringers och grafen är det senaste i hybridväg som kommer i skidor till nästa år(är iofs 2015 redan så några skidor är säkert redan ute) och V-werks katanan och även DPS-skidorna med kolfiber är ju en helt ny generation jämfört med de första kolfiberskidorna.</p><p></p><p>Med dessa material kan man stärka upp en konstruktion utan att behöva hälla på en massa tung metall. Nu gillar jag iofs 2-3 lager titanal men som tidigare talare påpekat: det gör ju inte direkt att en skida blir för lätthanterlig och snäll i låga farter =)</p><p></p><p>Det enda jag hoppas är att inte alla metall-skidor försvinner och vi står där med antingen lätta kolfiberskidor eller våta nudlar som man knappt kan köra snabbt med och där mina knän får stå för all dämpning....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Xswe, post: 1054126, member: 151858"] Intressant diskussion. Har hört något om att kolfiber-stringers och grafen är det senaste i hybridväg som kommer i skidor till nästa år(är iofs 2015 redan så några skidor är säkert redan ute) och V-werks katanan och även DPS-skidorna med kolfiber är ju en helt ny generation jämfört med de första kolfiberskidorna. Med dessa material kan man stärka upp en konstruktion utan att behöva hälla på en massa tung metall. Nu gillar jag iofs 2-3 lager titanal men som tidigare talare påpekat: det gör ju inte direkt att en skida blir för lätthanterlig och snäll i låga farter =) Det enda jag hoppas är att inte alla metall-skidor försvinner och vi står där med antingen lätta kolfiberskidor eller våta nudlar som man knappt kan köra snabbt med och där mina knän får stå för all dämpning.... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fördelar med olika material i kärnan
Tillbaka
Topp