Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fördelar med olika material i kärnan
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Toobien" data-source="post: 1054823" data-attributes="member: 126606"><p>Jo jag är medveten om att man arbetar med olika flex i olika delar av skidorna, misstänker att tanken där är att man kan få olika beteenden från skidan i olika fören. T.ex. borde en rockad skida med mjukare framdel men som är styv under foten kunna hantera hårdare underlag på ett ok sätt samtidigt som den blir relativt lekfull och lättkörd i djupare snö i och med att den får lite annorlunda kontaktpunkter då. </p><p></p><p>Känns ju lite som att jag inte kommer att få ett enkelt svar på det här (vilket väl egentligen var förväntat) men tack för tankarna oavsett. Jag har tidigare upplevt skidor utan metall i sig blir väldigt trötta (läs mjuka och utan respons) med tiden. Har ni några tankar kring det? Är det stor skillnad på hur uthålliga materialen är innan de helt enkelt blir gamla och utslitna? Skulle kunna tänka mig att de mer uthålliga materialen ger styvare skidor vilket ju givetvis kan vara helt fel..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Toobien, post: 1054823, member: 126606"] Jo jag är medveten om att man arbetar med olika flex i olika delar av skidorna, misstänker att tanken där är att man kan få olika beteenden från skidan i olika fören. T.ex. borde en rockad skida med mjukare framdel men som är styv under foten kunna hantera hårdare underlag på ett ok sätt samtidigt som den blir relativt lekfull och lättkörd i djupare snö i och med att den får lite annorlunda kontaktpunkter då. Känns ju lite som att jag inte kommer att få ett enkelt svar på det här (vilket väl egentligen var förväntat) men tack för tankarna oavsett. Jag har tidigare upplevt skidor utan metall i sig blir väldigt trötta (läs mjuka och utan respons) med tiden. Har ni några tankar kring det? Är det stor skillnad på hur uthålliga materialen är innan de helt enkelt blir gamla och utslitna? Skulle kunna tänka mig att de mer uthålliga materialen ger styvare skidor vilket ju givetvis kan vara helt fel.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fördelar med olika material i kärnan
Tillbaka
Topp