Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Fördelar och nackdelar med twintip vid offpist
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 87290" data-attributes="member: 13863"><p>Mina erfarenheter av "riktiga" twintip är begränsade och kommer från ett par tre dagars körning med Salomon PocketRocket. </p><p></p><p>Till Steepndeeps kloka ord kan jag bara komplettera med att jag själv inte upplevt några direkt nackdelar i själva skidkörningen så länge underlaget varit hyggligt jämnt, däremot kändes det riktigt obehagligt i puckeln där jag inte kom överens med baksnoken som hakade fast både här och där (vilket iofs. kan bero på min ofullständiga puckelteknik och ovana med TT).</p><p></p><p>När det gäller offpistegenskaperna i allmänhet ser jag dock ingen generella nackdelar ... förutom de som SteepnDeep framför, men det går ju att lösa...</p><p></p><p>Men enda fördelen med TT är ju att man kan åka och landa baklänges (raggningsfaktorna är ju numera noll...) , vilket ju faktiskt går bra med de flesta skidor såvida man inte ska utföra mer halsbrutande trix...</p><p></p><p>MVH/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 87290, member: 13863"] Mina erfarenheter av "riktiga" twintip är begränsade och kommer från ett par tre dagars körning med Salomon PocketRocket. Till Steepndeeps kloka ord kan jag bara komplettera med att jag själv inte upplevt några direkt nackdelar i själva skidkörningen så länge underlaget varit hyggligt jämnt, däremot kändes det riktigt obehagligt i puckeln där jag inte kom överens med baksnoken som hakade fast både här och där (vilket iofs. kan bero på min ofullständiga puckelteknik och ovana med TT). När det gäller offpistegenskaperna i allmänhet ser jag dock ingen generella nackdelar ... förutom de som SteepnDeep framför, men det går ju att lösa... Men enda fördelen med TT är ju att man kan åka och landa baklänges (raggningsfaktorna är ju numera noll...) , vilket ju faktiskt går bra med de flesta skidor såvida man inte ska utföra mer halsbrutande trix... MVH/MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Fördelar och nackdelar med twintip vid offpist
Tillbaka
Topp