Förhållande Cervinia

Johan B

Aktiv medlem
Förhållande Cervinia
Hej!
Någon som är på plats i Cervinia och kan säga något om hur det är med snöförhållandet nu?
Får lite olika siffror från olika sidor. Ska ner vecka 11. Börjar bli riktigt sugen.

Förhållande Cervinia
Hej!
Någon som är på plats i Cervinia och kan säga något om hur det är med snöförhållandet nu?
Får lite olika siffror från olika sidor. Ska ner vecka 11. Börjar bli riktigt sugen.
Det snöar riktigt bra just nu. Utlovat 40cm till i morgon. Ser ut som nästan 30 av det redan kommit.

Jag har noll koll basen här, då detta är första gången för säsongen som jag är på denna sidan av Aostadalen.
Men jag antar den är riktigt usel, då denna delen av dalen fått dåligt med snö hela säsongen och dessutom ligger sydsida. Förhoppningsvis kan höjden rädda situationen.

Förhållande Cervinia
Hoppas att det har kommit mer.
Var där V.4 och då smälte mycket snö bort i terrängen men det var ok i backarna. Betydligt bättre på Zermatt sidan.

Förhållande Cervinia
Pricka in Cervinia på den här kartan och fundera. Prognos för fyra dagar framåt... det ser intressant ut.

1708673505353.png

Förhållande Cervinia
Det snöar riktigt bra just nu. Utlovat 40cm till i morgon. Ser ut som nästan 30 av det redan kommit.

Jag har noll koll basen här, då detta är första gången för säsongen som jag är på denna sidan av Aostadalen.
Men jag antar den är riktigt usel, då denna delen av dalen fått dåligt med snö hela säsongen och dessutom ligger sydsida. Förhoppningsvis kan höjden rädda situationen.
Det är i princip ingen bas alls i systemet. De flesta roliga åk är mer eller mindre oåkbara. Runt Pancheron-liften är det okej.

Förhållande Cervinia
Hej!

Jag ska också ner dit då. Tittar man nu ser det ut som det ska snöa varje dag den här veckan. Går man in på Cervino ski sidan och byter språk till engelska försvinner väderinformationen. Om man istället behåller språket på italienska och använder Googles verktyg för att översätta sidan får man mer information om vädret som verkar stämma ganska bra. Ett litet tips bara.

Förhållande Cervinia
Prognos är prognos och ingen sanning. Men denna prognos säger att det kan komma mer än 120 cm snö till Cervinia med omgivningar inom en vecka. Och det mesta av dessa 120 cm kommer kanske på söndag.

1709025013132.png

Förhållande Cervinia
Det snöar verkligen varje dag nu. Den här veckan är nog inte så rolig med väldigt begränsad sikt om man kollar webbkameror. Hög lavinrisk också, det har ju varit varmt fram till det började snöa också.

Förhållande Cervinia
Känner mig inte så orolig för snödjup i Cervina/Zermatt längre.... *ler*
Nu är frågan om man har sån tur att de klarnar upp till vecka 11. Hoppas....

Förhållande Cervinia
Får bidra lite i "min egen" tråd, för er som ska ner till cervinia/Zermatt v,12 och framåt.
1000012136.jpg
1000012142.jpg
1000012140.jpg
1000012145.jpg

Snö behöver ni INTE tänka på, har kommit mängder här. Både i pist och offpist är förhållandena så bra man kan få. Första skiddagen igår var så där för en som mig som måste ha glasögon under skidglasögonen. Såg noll. Åkte på känn halva dagen, sen gav jag upp. Snöade och dimma. Idag (måndag) har det varit helt underbart.

Förhållande Cervinia
Japp, senaste veckans snö har fyllt på bra. Ser ut som det kommer mer denna också.

Var jävligt försiktiga dock, detta kom på tunn och instabil snö. Så lavinrisken är överhängande.

Tillbaka
Topp