Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Förlora anmälningsavgift ELLER flera tusenlappar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Staffis" data-source="post: 515284" data-attributes="member: 90754"><p>Även jag som har läst juridik har problem att tyda detta avtal, många punkter är fruktansvärt "luddiga". Har du avbeställningsskydd så gäller dock följande paragrafer.</p><p></p><p>3.2 Resenär som har träffat avtal om avbeställningsskydd har rätt att avbeställa resan, enligt följande; Vid fastställande av resans pris skall i resans pris inte inräknas vad resenären erlagt för avbeställningsskydd. Vid avbeställning enligt punkt 3.2 har resenären inte rätt att få tillbaka vad han betalt för avbeställningsskydd.</p><p></p><p>3.2.1 Om resenären har avbeställningsskydd får resan i fall som anges i punkt</p><p></p><p>3.2.2-3.2.4 avbeställas utan annan kostnad än den expeditionsavgift som framgår av Langley Travels katalog. Expeditionsavgiften får högst uppgå til 5% av resans pris, dock högst 200 kronor.</p><p></p><p>Ytterliggare ett tips är om du "hittils" betalat delar av resan med Visa lr annat betalkort, så finns de paragrafer inom de avtalen som kan ge dig tillbaka pengar. De flesta kort har egna avbeställningsskydd och man kan ofta få tillbaka pengar från dessa.</p><p></p><p>Nu orka jag inte läsa hela avtalet, men jag har svårt att se att konsumentverket skulle godkänna flera av dessa villkor. Dessutom hittar jag ingen paragraf som ger företaget rätten att hur som helst ändra priset. Har du skrivit under ett avtal för ett uträknat pris och detta sedan ändras måste i alla fall ett nytt avtal undertecknas och de första ogiltigförklaras. Vilket i princip ger dig rätten att få tillbaka pengarna du betalat och avboka resan. ändrade avtal blir ogiltiga.</p><p></p><p>1.5 Avtalet är bindande för parterna när Langley Travel skriftligen har bekräftat resenärens beställning och resenären inom avtalad tid betalt överenskommen anmälningsavgift enligt Langley Travels anvisningar. Langley Travel skall bekräfta resenärens och hans resesällskap beställning utan dröjsmål.</p><p></p><p>Denna paragraf är också luddig, ett avtal skall vara skriftligt för att gälla, har du inte skrivit under ett avtal som de sänt dig, har jag personligen svårt att se att det skall kunna vara bindande.</p><p></p><p>Nu blev de långt, hoppas de hjälpte lite.</p><p></p><p>MvH</p><p>Staffan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Staffis, post: 515284, member: 90754"] Även jag som har läst juridik har problem att tyda detta avtal, många punkter är fruktansvärt "luddiga". Har du avbeställningsskydd så gäller dock följande paragrafer. 3.2 Resenär som har träffat avtal om avbeställningsskydd har rätt att avbeställa resan, enligt följande; Vid fastställande av resans pris skall i resans pris inte inräknas vad resenären erlagt för avbeställningsskydd. Vid avbeställning enligt punkt 3.2 har resenären inte rätt att få tillbaka vad han betalt för avbeställningsskydd. 3.2.1 Om resenären har avbeställningsskydd får resan i fall som anges i punkt 3.2.2-3.2.4 avbeställas utan annan kostnad än den expeditionsavgift som framgår av Langley Travels katalog. Expeditionsavgiften får högst uppgå til 5% av resans pris, dock högst 200 kronor. Ytterliggare ett tips är om du "hittils" betalat delar av resan med Visa lr annat betalkort, så finns de paragrafer inom de avtalen som kan ge dig tillbaka pengar. De flesta kort har egna avbeställningsskydd och man kan ofta få tillbaka pengar från dessa. Nu orka jag inte läsa hela avtalet, men jag har svårt att se att konsumentverket skulle godkänna flera av dessa villkor. Dessutom hittar jag ingen paragraf som ger företaget rätten att hur som helst ändra priset. Har du skrivit under ett avtal för ett uträknat pris och detta sedan ändras måste i alla fall ett nytt avtal undertecknas och de första ogiltigförklaras. Vilket i princip ger dig rätten att få tillbaka pengarna du betalat och avboka resan. ändrade avtal blir ogiltiga. 1.5 Avtalet är bindande för parterna när Langley Travel skriftligen har bekräftat resenärens beställning och resenären inom avtalad tid betalt överenskommen anmälningsavgift enligt Langley Travels anvisningar. Langley Travel skall bekräfta resenärens och hans resesällskap beställning utan dröjsmål. Denna paragraf är också luddig, ett avtal skall vara skriftligt för att gälla, har du inte skrivit under ett avtal som de sänt dig, har jag personligen svårt att se att det skall kunna vara bindande. Nu blev de långt, hoppas de hjälpte lite. MvH Staffan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Förlora anmälningsavgift ELLER flera tusenlappar?
Tillbaka
Topp