Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Förlorad skida på Snasahögarna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="tlagren" data-source="post: 1335454" data-attributes="member: 205687"><p>Hej, i helgen toppturade vi på Snasahögarna, Sturulvån och igår 9/5 skidade vi upp på toppen av Getvalen.</p><p>Det blåste väldigt kraftigt så vi gled en bit nedåt med hudarna på innan vi stannade för att göra oss redo för nedfärd.</p><p></p><p>I kampen mot blåsten och att hålla ryggsäck och utrustning på plats så slarvade jag när jag plockade bort stighudarna och min ena skida blåste iväg och gled ned över fjället. Skidan som var utan stighud och tyvärr med skistop'en i uppfällt läge skenade ned i dalen mellan Lillsnasen och Tväråklumparna. Vi kunde följa skidan med blicket ett par hundra meter men tappade sedan ögonkontakten med den.</p><p></p><p>Vi letade två personer i dalen i flera timmar utan att hitta den. Så för min del blev det åkning på en skida ner från toppen.</p><p></p><p>Skidan är en röd Black Crows 188cm lång.</p><p></p><p>Om någon skulle hitta skidan får ni gärna kontakta mig.</p><p></p><p>/Tomas</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="tlagren, post: 1335454, member: 205687"] Hej, i helgen toppturade vi på Snasahögarna, Sturulvån och igår 9/5 skidade vi upp på toppen av Getvalen. Det blåste väldigt kraftigt så vi gled en bit nedåt med hudarna på innan vi stannade för att göra oss redo för nedfärd. I kampen mot blåsten och att hålla ryggsäck och utrustning på plats så slarvade jag när jag plockade bort stighudarna och min ena skida blåste iväg och gled ned över fjället. Skidan som var utan stighud och tyvärr med skistop'en i uppfällt läge skenade ned i dalen mellan Lillsnasen och Tväråklumparna. Vi kunde följa skidan med blicket ett par hundra meter men tappade sedan ögonkontakten med den. Vi letade två personer i dalen i flera timmar utan att hitta den. Så för min del blev det åkning på en skida ner från toppen. Skidan är en röd Black Crows 188cm lång. Om någon skulle hitta skidan får ni gärna kontakta mig. /Tomas [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Förlorad skida på Snasahögarna
Tillbaka
Topp