Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Förlorat Völkl Gotama, Vad Ska Jag Ersätta Med?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pork" data-source="post: 626464" data-attributes="member: 6636"><p>Hej igen,</p><p></p><p>Ursäkta längden på inlägget, men jag kan inte fatta mig kort <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=";)" title="Wink ;)" data-smilie="2"data-shortname=";)" /></p><p></p><p>Nu har jag ju inte åkt på äldre Gotama men om man bortser från rockern så har jag för mig att måtten i stort är desamma, d v s 137-106-xxx och allround är nog bara förnamnet. Jag var själv lite skeptisk till pistegenskaperna p g a rockern, vet inte varför egentligen... Att dom är bra i offpist i alla dess varianter är ju uppenbart men jag har i ärlighetens namn mest åkt dom i pist hittils i allt från perfekt pist till uppkörd pist, isig bana (slalom, inte super-g) etc. och dom är som sagt helt sjukt bra så jag förstår inte varför du INTE skulle byta från Gotama till Gotama om du gillade dom du hade. F ö har jag, om jag nu bara snabbtolkar det du skriver, bara något fler skiddagar än du per år skulle inte drömma om att ha några andra skidor...just nu i vart fall <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /> Vet inte varför jag tjatar om detta och ber om ursäkt för det. Jag vill nog bara sjunga Gotamas rocker-lovsång för dig så att du inte missar något bra. </p><p></p><p>Vill du trots detta ha något annat tips skulle jag varmt rekommendera Line Prophet 90 (radie strax under 18m) som är grymt roligt både i pist och utanför, men kanske hellre Prophet 100 (radie strax över 17). Bästa beskrivningen för dessa skidor är att dom är lätta, lättåkta och, tja...lekfulla skulle jag nog vilja säga. Mindre tanks-känsla än Gotamas 28.8m kan tänkas.</p><p></p><p>M v h</p><p></p><p>// Johan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pork, post: 626464, member: 6636"] Hej igen, Ursäkta längden på inlägget, men jag kan inte fatta mig kort ;) Nu har jag ju inte åkt på äldre Gotama men om man bortser från rockern så har jag för mig att måtten i stort är desamma, d v s 137-106-xxx och allround är nog bara förnamnet. Jag var själv lite skeptisk till pistegenskaperna p g a rockern, vet inte varför egentligen... Att dom är bra i offpist i alla dess varianter är ju uppenbart men jag har i ärlighetens namn mest åkt dom i pist hittils i allt från perfekt pist till uppkörd pist, isig bana (slalom, inte super-g) etc. och dom är som sagt helt sjukt bra så jag förstår inte varför du INTE skulle byta från Gotama till Gotama om du gillade dom du hade. F ö har jag, om jag nu bara snabbtolkar det du skriver, bara något fler skiddagar än du per år skulle inte drömma om att ha några andra skidor...just nu i vart fall :) Vet inte varför jag tjatar om detta och ber om ursäkt för det. Jag vill nog bara sjunga Gotamas rocker-lovsång för dig så att du inte missar något bra. Vill du trots detta ha något annat tips skulle jag varmt rekommendera Line Prophet 90 (radie strax under 18m) som är grymt roligt både i pist och utanför, men kanske hellre Prophet 100 (radie strax över 17). Bästa beskrivningen för dessa skidor är att dom är lätta, lättåkta och, tja...lekfulla skulle jag nog vilja säga. Mindre tanks-känsla än Gotamas 28.8m kan tänkas. M v h // Johan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Förlorat Völkl Gotama, Vad Ska Jag Ersätta Med?
Tillbaka
Topp