Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Forma bootsen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 221217" data-attributes="member: 28391"><p>Jag har format innnerskorna till mina 32 TM1 hemma i ugnen och det fungerade perfekt. Jag lade in båda innerskorna samtidigt på ett galler. Ca 70 grader i 4-5 minuter. Efter det var de mjuka som barnrumpor. Jag stoppade sedan snabbt i dem i ytterskorna och snörde på mig bootsen som om jag skulle ut och åka. Sedan stod jag stilla i skorna i ca 20 minuter tills de hade svalnat. Voila, en perfekt formgjutning!!</p><p></p><p>Det fungerar bra att göra det själv, men man ska veta vad man gör och inte vara någon klåpare. Deesutom kan man nog glömma garantier och sånt om man skulle behöve reklamera bootsen och det kommer fram att man format dem själv hemma.</p><p></p><p>Gör det om du känner att du har koll, annars lämna dem någonstans.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 221217, member: 28391"] Jag har format innnerskorna till mina 32 TM1 hemma i ugnen och det fungerade perfekt. Jag lade in båda innerskorna samtidigt på ett galler. Ca 70 grader i 4-5 minuter. Efter det var de mjuka som barnrumpor. Jag stoppade sedan snabbt i dem i ytterskorna och snörde på mig bootsen som om jag skulle ut och åka. Sedan stod jag stilla i skorna i ca 20 minuter tills de hade svalnat. Voila, en perfekt formgjutning!! Det fungerar bra att göra det själv, men man ska veta vad man gör och inte vara någon klåpare. Deesutom kan man nog glömma garantier och sånt om man skulle behöve reklamera bootsen och det kommer fram att man format dem själv hemma. Gör det om du känner att du har koll, annars lämna dem någonstans. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Forma bootsen
Tillbaka
Topp