Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Förmåner vi borde ha, som BYBOR!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="STORPOTATEN" data-source="post: 943401" data-attributes="member: 12924"><p>Först vill jag ta och tacka alla som får den här stan (Stockholm) och leva som den gör allt från folk som jobbar inne på MC Donalds till folk som städar Kungsan och bygger hus lr bygger cykelbaner tusen tack till er!</p><p> </p><p>Jag har bott nu i Sthlm i drygt 40 år snart och jag har kommit fram till att det skulle behövas göra en hel del för oss stadsbor som bor här året runt och som på ett eller annat sätt får den här stan och leva.</p><p> </p><p>I den här tråden vill jag att folk som bor här året runt lägger till saker och ting som dom saknar i stan lr känner det här hade gjort saker och ting lite bättre här i Sthlm. Och om nån har nån lösning till nått som skrivs här så snälla posta det så kanske det kan bli nån lösning nånstans =)</p><p> </p><p>Jag har några saker jag har tänkt på under åren. </p><p></p><p>Först så vill jag återkomma till det jag har snackat om förut med SL-korten: Är man stadsbo åre runt här i Sthlm så borde man kunna få köpa ett helårs SL-kort utan problem och man skulle kunna betala en summa varje månad som dras via autogiro varje månad!</p><p> </p><p>Sen så borde komunkortet gälla på alla ställen här i Sthlm. Det borde väll inte vara så stora förluster om folk som bor här i stan fick betala lika lite för olika tjänster som folk gör i resten av sverige.</p><p> </p><p>Och den senaste som jag kom på igår den gäller nöjesparkerna. </p><p></p><p>Alla som bor här året runt borde få gå in genom specialle portar till attraktionerna på Gröna Lund så man inte skapar nån kö för dom. Och Junibacken. Och Skansen, och ja alla attraktioner.</p><p>För att inte tala om skärgården, där borde bara stockholmsbor få husera, annars blir det för mkt folk över huvudtaget.</p><p> Och hur vet man vilka som är stadsbor??? Man får skaffa nån pinn lr visa upp sitt platina nöjeskort varje gång lösningarna är många problemen är få!</p><p> </p><p>Mycket kärlek folket!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="STORPOTATEN, post: 943401, member: 12924"] Först vill jag ta och tacka alla som får den här stan (Stockholm) och leva som den gör allt från folk som jobbar inne på MC Donalds till folk som städar Kungsan och bygger hus lr bygger cykelbaner tusen tack till er! Jag har bott nu i Sthlm i drygt 40 år snart och jag har kommit fram till att det skulle behövas göra en hel del för oss stadsbor som bor här året runt och som på ett eller annat sätt får den här stan och leva. I den här tråden vill jag att folk som bor här året runt lägger till saker och ting som dom saknar i stan lr känner det här hade gjort saker och ting lite bättre här i Sthlm. Och om nån har nån lösning till nått som skrivs här så snälla posta det så kanske det kan bli nån lösning nånstans =) Jag har några saker jag har tänkt på under åren. Först så vill jag återkomma till det jag har snackat om förut med SL-korten: Är man stadsbo åre runt här i Sthlm så borde man kunna få köpa ett helårs SL-kort utan problem och man skulle kunna betala en summa varje månad som dras via autogiro varje månad! Sen så borde komunkortet gälla på alla ställen här i Sthlm. Det borde väll inte vara så stora förluster om folk som bor här i stan fick betala lika lite för olika tjänster som folk gör i resten av sverige. Och den senaste som jag kom på igår den gäller nöjesparkerna. Alla som bor här året runt borde få gå in genom specialle portar till attraktionerna på Gröna Lund så man inte skapar nån kö för dom. Och Junibacken. Och Skansen, och ja alla attraktioner. För att inte tala om skärgården, där borde bara stockholmsbor få husera, annars blir det för mkt folk över huvudtaget. Och hur vet man vilka som är stadsbor??? Man får skaffa nån pinn lr visa upp sitt platina nöjeskort varje gång lösningarna är många problemen är få! Mycket kärlek folket! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Förmåner vi borde ha, som BYBOR!
Tillbaka
Topp