Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Förmåner vi borde ha, som BYBOR!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Reine" data-source="post: 943429" data-attributes="member: 13429"><p>Jag har inget problem med att en del kallar sig bybor fast de är inflyttande men som någon skrev innan, du kommer inte att bli behandlad som en om du inte har 3 generationer i orten och definitivt ska du vara jämte. Det har ingenting med någon sorts hybris att göra, det är precis som i de flesta små byar. Folk känner dig, dina föräldrar och deras föräldrar, vilken gård du är ifrån, vart er mark är osv. Det är bara så tänket är i Jamtland. Men om du är en trevlig och hjälpsam prick så blir du naturligtvis bra behandlad utan stamtavla. </p><p></p><p>Men nu till de faktiska funderingarna. </p><p>Har väl i yngre år tänkt liknande någon gång, då gällde det framförallt krogen med kö och inträde etc) </p><p>Men jag kan inte riktigt komma på något som känns fel. </p><p></p><p>Har du Ica kort så får du rabatt på utvalda varor när du handlar i samma butik. För övrigt så är priserna inte specifika för Ica Åre, det är Ica Supermarket standard priser, det finns vissa varor som inte ingår i Ica´s vanliga sortiment och de kan vara något dyrare. En gång i tiden hade vi bybor ett litet hjärta på Ica kortet, då fick man gå i snabbkassan med hur många varor man än hade. Blev lite överflödigt när självscanningen kom. </p><p></p><p>Gå förbi liftkön känns ju sådär, vi kan ju välja våra dagar, de som är uppe en vecka och betalar betydligt mer för sina Liftkort ska inte behöva se någon bara glida förbi. Det gör vi ju ändå, fast diskret. </p><p></p><p>Betala av Liftkort, ja kanske det. Man får väl ta ett lån som med alla andra avbetalningar. Får se om Skistar vill fixa någon sådan finansiering. </p><p></p><p>Skistar personalen hade tisdagskort på bygget via liftkortet på den tiden jag gick dit. Samma var det för flera företag med både Dippan och Bygget. </p><p></p><p>Tror jag ska pröva min kära mors metod om jag mot någon förmodan skulle orka mig dit så är det tydligen bara att gå förbi kön och säga "fli på deg, je ska in" till vakten. fungerade för henne, mindre säker för egen del. </p><p></p><p>//Reine från Pålles</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Reine, post: 943429, member: 13429"] Jag har inget problem med att en del kallar sig bybor fast de är inflyttande men som någon skrev innan, du kommer inte att bli behandlad som en om du inte har 3 generationer i orten och definitivt ska du vara jämte. Det har ingenting med någon sorts hybris att göra, det är precis som i de flesta små byar. Folk känner dig, dina föräldrar och deras föräldrar, vilken gård du är ifrån, vart er mark är osv. Det är bara så tänket är i Jamtland. Men om du är en trevlig och hjälpsam prick så blir du naturligtvis bra behandlad utan stamtavla. Men nu till de faktiska funderingarna. Har väl i yngre år tänkt liknande någon gång, då gällde det framförallt krogen med kö och inträde etc) Men jag kan inte riktigt komma på något som känns fel. Har du Ica kort så får du rabatt på utvalda varor när du handlar i samma butik. För övrigt så är priserna inte specifika för Ica Åre, det är Ica Supermarket standard priser, det finns vissa varor som inte ingår i Ica´s vanliga sortiment och de kan vara något dyrare. En gång i tiden hade vi bybor ett litet hjärta på Ica kortet, då fick man gå i snabbkassan med hur många varor man än hade. Blev lite överflödigt när självscanningen kom. Gå förbi liftkön känns ju sådär, vi kan ju välja våra dagar, de som är uppe en vecka och betalar betydligt mer för sina Liftkort ska inte behöva se någon bara glida förbi. Det gör vi ju ändå, fast diskret. Betala av Liftkort, ja kanske det. Man får väl ta ett lån som med alla andra avbetalningar. Får se om Skistar vill fixa någon sådan finansiering. Skistar personalen hade tisdagskort på bygget via liftkortet på den tiden jag gick dit. Samma var det för flera företag med både Dippan och Bygget. Tror jag ska pröva min kära mors metod om jag mot någon förmodan skulle orka mig dit så är det tydligen bara att gå förbi kön och säga "fli på deg, je ska in" till vakten. fungerade för henne, mindre säker för egen del. //Reine från Pålles [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Förmåner vi borde ha, som BYBOR!
Tillbaka
Topp