Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Förmåner vi borde ha, som BYBOR!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 944541" data-attributes="member: 13861"><p>Jag har två jobb här i Åre men det är för att underhålla mitt behov av mer prylar än jag har i årslön. Och visst, att köpa ett hus i Åre är fan inte billigt (om du ens lyckas köpa något på grund av hetsen), det är skitdyrt att gå ut och käka eller dricka bira, bensinen är dyrast i Sverige (eller det är iofs OKQ8 i Järpen) och jag hade väldigt lätt att hålla mig för skratt när elräkningen snurrade upp mot 4000:- i månaden förra vintern trots billigare elpriser i Norrland. Men ändå, det är ett medvetet val jag/vi har gjort för att vi vill ha skidåkning och cykling som vardagsliv. Det är ingen större skillnad mot stora skidorter utomlands som inte enbart är renodlade turistmaskiner. Så sluta gnäll för faen och uppskatta det du har runt knuten.</p><p></p><p>Men egentligen är det inte så svårt, precis som i alla samhällen går det att hitta en gräddfil. Var en skön snubbe och rör dig i samfundet och du kommer att få dina rabatter och fördelar. Liftkortet får man redan rabatt på om man är skriven i byn, ännu mer rabatt om man haft säsongskort året innan. Nej, du kommer inte att få procent på mataffären men skaffa ICA-kort så blir det lite bättre när du får en rabattkupong på Gorby's i brevlådan. Var en bra och trevlig, återkommande, kund och köp dina skidprylar och kläder på typ Skidsport istället för Sport Conrad så kan det mycket väl hända att du får lite rabatt i framtiden. Samma med baren, tror du Tobbe och Snickargubben betalar fullpris för sina Norrlands varje kväll? Vill du (hur man nu ens kan vilja det) gå på Bygget så se till att snacka skit med vakterna när dom är på gymmet så ska du nog se att du får smita före i kön med tiden. Gå med i cykelklubben, ridklubben, slalomklubben eller whatever och du får rabatt via medlemskortet på en jäkla massa butiker och andra ställen. Bete dig som en skön snubbe och i slutändan kommer det att komma tillbaka till dig, det är inte så jävla svårt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 944541, member: 13861"] Jag har två jobb här i Åre men det är för att underhålla mitt behov av mer prylar än jag har i årslön. Och visst, att köpa ett hus i Åre är fan inte billigt (om du ens lyckas köpa något på grund av hetsen), det är skitdyrt att gå ut och käka eller dricka bira, bensinen är dyrast i Sverige (eller det är iofs OKQ8 i Järpen) och jag hade väldigt lätt att hålla mig för skratt när elräkningen snurrade upp mot 4000:- i månaden förra vintern trots billigare elpriser i Norrland. Men ändå, det är ett medvetet val jag/vi har gjort för att vi vill ha skidåkning och cykling som vardagsliv. Det är ingen större skillnad mot stora skidorter utomlands som inte enbart är renodlade turistmaskiner. Så sluta gnäll för faen och uppskatta det du har runt knuten. Men egentligen är det inte så svårt, precis som i alla samhällen går det att hitta en gräddfil. Var en skön snubbe och rör dig i samfundet och du kommer att få dina rabatter och fördelar. Liftkortet får man redan rabatt på om man är skriven i byn, ännu mer rabatt om man haft säsongskort året innan. Nej, du kommer inte att få procent på mataffären men skaffa ICA-kort så blir det lite bättre när du får en rabattkupong på Gorby's i brevlådan. Var en bra och trevlig, återkommande, kund och köp dina skidprylar och kläder på typ Skidsport istället för Sport Conrad så kan det mycket väl hända att du får lite rabatt i framtiden. Samma med baren, tror du Tobbe och Snickargubben betalar fullpris för sina Norrlands varje kväll? Vill du (hur man nu ens kan vilja det) gå på Bygget så se till att snacka skit med vakterna när dom är på gymmet så ska du nog se att du får smita före i kön med tiden. Gå med i cykelklubben, ridklubben, slalomklubben eller whatever och du får rabatt via medlemskortet på en jäkla massa butiker och andra ställen. Bete dig som en skön snubbe och i slutändan kommer det att komma tillbaka till dig, det är inte så jävla svårt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Förmåner vi borde ha, som BYBOR!
Tillbaka
Topp