Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Förmåner vi borde ha, som BYBOR!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="BataZion" data-source="post: 944967" data-attributes="member: 98886"><p>Folk har hakat upp sig på att jag ville gå före i kön känns det som, jag kan edita och styrka det helt det va nått jag kastade in för att det va 30 minuters kö på varje lift i hela byn under en dag så jag skrev det efter en lång och irriterande dag. Men folk som bor här uppe gör det endån dom går före i kön. Ingmar ffs du säger ju själv att du bara står i kö om du har sällskap!</p><p></p><p>Jag gnällde inte på liftkorts priset utan att man inte kan köpa ett helårs liftkort istället för att behöva köpa ett på sommaren och ett på vintern. Borde ju inte vara så svårt att fixa ett helårs liftkort och den enda anledningen till att skistar inte har ett helårs kort är för att dom vet att dom tjänar mer pengar på att ha det som dom har nu men det är inte smidigast för oss by bor.</p><p>Jag har varit skriven i byn sen slutet på 2009 så jag har mitt by kort och jag använder den varje år men jag gnäller inte på priset utan att man inte kan köpa ett helårs liftkort, och om man har en familj så blir det rätt dyrt endån även om man är skriven här. Men bykortet borde gälla i alla butiker i hela byn typ iaf i majoriteten det är det tråden skulle kanske hetat igenkligen bykortet borde gälla i hela byn =)</p><p></p><p>Och det här med att jag inte kan kalla mig bybo villket total BS. Då borde det ju vara så att om man är tjock själv men inte haft tjocka föräldrar och morföräldrar i tre generationer bak så får man inte kalla sig för tjockis >_< </p><p></p><p>Bor du i en by så blir du bybo. Har du ett svenskt medborgarskap är man svensk. Har du svart hår är du svartskalle även om dina föräldrar och deras föräldrar har bott i landet i över tre generationer.</p><p></p><p></p><p>Jag är redan en good dude i byn, majoriteten av folket här om kring vet vem jag är och jag tror inte många har mycket ont och säga om mig, Jag är så skön tydligen så jag har blivigt vald till att sitta i styrelsen i en av klubbarna här i byn. Do good things???? Hur många av er hjälper dom här gamla tanterna med deras sparkar över snöhögarna lr hjälper dom hem med deras kasse från konsum?? när ni har gjort det i er by stad etc kom back och snacka do good things. Hur många av er jobbar gratis med att filma in material sen kollar igenom det redigerar det lägger upp det på youtube och sen blogga om det så folk från hela Sverige kan se att denna vackra by lever året runt och det får jag faan inte en krona för så do good things vill jag ha en definition av snälla! </p><p></p><p>Och så vill jag lägga till att jag sluttade jobba på den där skabbiga pizzerian för ett år sen det är bara jag som har känt att det är orelvant att upptadera min profil här på SR</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="BataZion, post: 944967, member: 98886"] Folk har hakat upp sig på att jag ville gå före i kön känns det som, jag kan edita och styrka det helt det va nått jag kastade in för att det va 30 minuters kö på varje lift i hela byn under en dag så jag skrev det efter en lång och irriterande dag. Men folk som bor här uppe gör det endån dom går före i kön. Ingmar ffs du säger ju själv att du bara står i kö om du har sällskap! Jag gnällde inte på liftkorts priset utan att man inte kan köpa ett helårs liftkort istället för att behöva köpa ett på sommaren och ett på vintern. Borde ju inte vara så svårt att fixa ett helårs liftkort och den enda anledningen till att skistar inte har ett helårs kort är för att dom vet att dom tjänar mer pengar på att ha det som dom har nu men det är inte smidigast för oss by bor. Jag har varit skriven i byn sen slutet på 2009 så jag har mitt by kort och jag använder den varje år men jag gnäller inte på priset utan att man inte kan köpa ett helårs liftkort, och om man har en familj så blir det rätt dyrt endån även om man är skriven här. Men bykortet borde gälla i alla butiker i hela byn typ iaf i majoriteten det är det tråden skulle kanske hetat igenkligen bykortet borde gälla i hela byn =) Och det här med att jag inte kan kalla mig bybo villket total BS. Då borde det ju vara så att om man är tjock själv men inte haft tjocka föräldrar och morföräldrar i tre generationer bak så får man inte kalla sig för tjockis >_< Bor du i en by så blir du bybo. Har du ett svenskt medborgarskap är man svensk. Har du svart hår är du svartskalle även om dina föräldrar och deras föräldrar har bott i landet i över tre generationer. Jag är redan en good dude i byn, majoriteten av folket här om kring vet vem jag är och jag tror inte många har mycket ont och säga om mig, Jag är så skön tydligen så jag har blivigt vald till att sitta i styrelsen i en av klubbarna här i byn. Do good things???? Hur många av er hjälper dom här gamla tanterna med deras sparkar över snöhögarna lr hjälper dom hem med deras kasse från konsum?? när ni har gjort det i er by stad etc kom back och snacka do good things. Hur många av er jobbar gratis med att filma in material sen kollar igenom det redigerar det lägger upp det på youtube och sen blogga om det så folk från hela Sverige kan se att denna vackra by lever året runt och det får jag faan inte en krona för så do good things vill jag ha en definition av snälla! Och så vill jag lägga till att jag sluttade jobba på den där skabbiga pizzerian för ett år sen det är bara jag som har känt att det är orelvant att upptadera min profil här på SR [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Förmåner vi borde ha, som BYBOR!
Tillbaka
Topp