Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Förmåner vi borde ha, som BYBOR!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FlyingW" data-source="post: 945114" data-attributes="member: 89967"><p>Lite rolig är denna tråden allt.</p><p></p><p>Vad som dock inte är så roligt utan snarare lite obehagligt är den lokalrasism vissa i tråden gett uttryck för t.ex. Black Diamond och Reine. Nojas kritiserade det lite och Pillard med, men jag skulle vilja dra det ändå längre. Att göra skillnad på folk och folk.</p><p></p><p>Varför skulle man göra skillnad på folk som bott i Åre i 3 år eller 3 generationer (hur fan nu det går till?!)? Är man skriven i en ort är man bybo så enkelt är det ju. Varför det sedan skulle hjälpa om man var Jämte någon annan stans ifrån hurtillvida man "lättare" kunde bli "riktig Årebo" är en obegriplig fråga för mig. Men det tar ju lokalrasismen till regionalrasism. Nästa steg i logiken är att folk som varit svenska medborgare i 3 år inte är "riktiga svenskar". Usch va läskigt detta lät nu! fast det är samma resonemang. Nog måste ni väl ha plats för en lite mer heterogen befolkningsstruktur i Åre än enbart folk som bott där i 3 generationer. </p><p></p><p>Tänk om tillflyktsorterna, storstäderna skulle ha samma lokalpatriotiska slutenhet i sitt tänk. Då skulle det inte genereras lika mycket pengar till glesbygdsstöd till de innavlade banjospelare som stannat kvar när deras kvinnofolk flyttat till storstan.</p><p></p><p>Och nej det där sista menar jag egentligen inte, ville bara prova att vara lika obehagligt inskränkt som vissa i denna tråd verkar vara. </p><p></p><p>Så länge folk är skötsamma, välvilliga, trevliga och kan/vill bidra med något är det väl fan bara att välkomna dem med öppna armar in i lokalsamhället och behandla dem som sin bror/syster.</p><p></p><p>vänligen</p><p></p><p>/W</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FlyingW, post: 945114, member: 89967"] Lite rolig är denna tråden allt. Vad som dock inte är så roligt utan snarare lite obehagligt är den lokalrasism vissa i tråden gett uttryck för t.ex. Black Diamond och Reine. Nojas kritiserade det lite och Pillard med, men jag skulle vilja dra det ändå längre. Att göra skillnad på folk och folk. Varför skulle man göra skillnad på folk som bott i Åre i 3 år eller 3 generationer (hur fan nu det går till?!)? Är man skriven i en ort är man bybo så enkelt är det ju. Varför det sedan skulle hjälpa om man var Jämte någon annan stans ifrån hurtillvida man "lättare" kunde bli "riktig Årebo" är en obegriplig fråga för mig. Men det tar ju lokalrasismen till regionalrasism. Nästa steg i logiken är att folk som varit svenska medborgare i 3 år inte är "riktiga svenskar". Usch va läskigt detta lät nu! fast det är samma resonemang. Nog måste ni väl ha plats för en lite mer heterogen befolkningsstruktur i Åre än enbart folk som bott där i 3 generationer. Tänk om tillflyktsorterna, storstäderna skulle ha samma lokalpatriotiska slutenhet i sitt tänk. Då skulle det inte genereras lika mycket pengar till glesbygdsstöd till de innavlade banjospelare som stannat kvar när deras kvinnofolk flyttat till storstan. Och nej det där sista menar jag egentligen inte, ville bara prova att vara lika obehagligt inskränkt som vissa i denna tråd verkar vara. Så länge folk är skötsamma, välvilliga, trevliga och kan/vill bidra med något är det väl fan bara att välkomna dem med öppna armar in i lokalsamhället och behandla dem som sin bror/syster. vänligen /W [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Förmåner vi borde ha, som BYBOR!
Tillbaka
Topp