Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Formbara innerskor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="gubbfan" data-source="post: 57468" data-attributes="member: 13851"><p>Formbara inner skor är suveränt.Jag har haft såna i flera år. Fast inte i snowboarddojor. Så om det funkar i din speciella doja med snörning vet jag ej men rent allmänt är det en bra lösning. Och ditt problem löses ju inte att byta till ett annat fabrikat då dina fötter är problemet. </p><p>Conformable har, Raichle finns men vet ej om dom finns i Sverige. Jag har haft både Conformable och numera Scarpa original som är standard i årets doja. Conformable har enligt min mening överlägsen kvalitet.</p><p>Men det är viktigt att den som passar in dom är proffs. Har du problem fötter är det ännu viktigare.</p><p>Fötterna skall nämligen paddas på för att ge litet extra utrymme på knölar och problempunkter. Det skall även läggas i en tåkappa inne i skon vid inpassningen för att hålla foten tillbaka. Samma förfarande som en sprutinnersko. Men för att få maximal comfort skall du även kosta på en formgjuten sula.</p><p>Fördelen med en värmedoja mot en sprutsko är att den går att värme om flera ggr om du inte skulle bli nöjd eller dina fötter betr. knölen du nämner skulle gå tillbaka. Dessutom är dom mycket lättare och exrtemt varma.</p><p>Lycka till Jag vet hur djävligt det är att ha fotproblem.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="gubbfan, post: 57468, member: 13851"] Formbara inner skor är suveränt.Jag har haft såna i flera år. Fast inte i snowboarddojor. Så om det funkar i din speciella doja med snörning vet jag ej men rent allmänt är det en bra lösning. Och ditt problem löses ju inte att byta till ett annat fabrikat då dina fötter är problemet. Conformable har, Raichle finns men vet ej om dom finns i Sverige. Jag har haft både Conformable och numera Scarpa original som är standard i årets doja. Conformable har enligt min mening överlägsen kvalitet. Men det är viktigt att den som passar in dom är proffs. Har du problem fötter är det ännu viktigare. Fötterna skall nämligen paddas på för att ge litet extra utrymme på knölar och problempunkter. Det skall även läggas i en tåkappa inne i skon vid inpassningen för att hålla foten tillbaka. Samma förfarande som en sprutinnersko. Men för att få maximal comfort skall du även kosta på en formgjuten sula. Fördelen med en värmedoja mot en sprutsko är att den går att värme om flera ggr om du inte skulle bli nöjd eller dina fötter betr. knölen du nämner skulle gå tillbaka. Dessutom är dom mycket lättare och exrtemt varma. Lycka till Jag vet hur djävligt det är att ha fotproblem. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Formbara innerskor
Tillbaka
Topp