Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Formbara innerskor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="gubbfan" data-source="post: 57471" data-attributes="member: 13851"><p>Scarpa innerskor.</p><p>Jag köpte mina i frankrike 2003 där termofit levererades som standard.</p><p>Innerskon har normal plös ser ut som en vanlig innersko.</p><p>Nu såg jag vid en koll hos min lokala handlare att den Scarpa som levereras till säsongen 2004 har en nyare variant av innersko än den jag har. Även spännena ser liter bättre ut. Den nya har omlottplös liknande Raichle.</p><p>Om det går att få tag i Raichle i sverige vet jag ej. Beträffande hårdhet är det ingen märkbar skillnad från en standardinnersko höjden är den samma</p><p>Men om jag skulle ersätta en gammal innersko med en termofit skulle jag välja Conformable. Med en säsong i mina Scarpa börjar yttertyget slitas, små hål har uppstått runt fotknölarna. Det påverkar i och för sej inte passformen. DEt är möjligt att dom nya har högre kvalitet.</p><p>Tidigare hade jag i mina gamla slalompjuck en Conformable och kvaliteten verkar att vara högre på dom. Så även priset.</p><p>Såg även att Garmont har termofit i sin nya men med ett pris mer än 1500:- över Eu priset blir nog dom stående på butikshyllorna.</p><p>Morsning</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="gubbfan, post: 57471, member: 13851"] Scarpa innerskor. Jag köpte mina i frankrike 2003 där termofit levererades som standard. Innerskon har normal plös ser ut som en vanlig innersko. Nu såg jag vid en koll hos min lokala handlare att den Scarpa som levereras till säsongen 2004 har en nyare variant av innersko än den jag har. Även spännena ser liter bättre ut. Den nya har omlottplös liknande Raichle. Om det går att få tag i Raichle i sverige vet jag ej. Beträffande hårdhet är det ingen märkbar skillnad från en standardinnersko höjden är den samma Men om jag skulle ersätta en gammal innersko med en termofit skulle jag välja Conformable. Med en säsong i mina Scarpa börjar yttertyget slitas, små hål har uppstått runt fotknölarna. Det påverkar i och för sej inte passformen. DEt är möjligt att dom nya har högre kvalitet. Tidigare hade jag i mina gamla slalompjuck en Conformable och kvaliteten verkar att vara högre på dom. Så även priset. Såg även att Garmont har termofit i sin nya men med ett pris mer än 1500:- över Eu priset blir nog dom stående på butikshyllorna. Morsning [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Formbara innerskor
Tillbaka
Topp