Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Formgjuten sula eller köpa nya pjäxor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ywizzz" data-source="post: 1097576" data-attributes="member: 136755"><p>Angående mondopoint storlekar så stämmer de sällan överrens med längen på din fot det som är intressant är BSL (boot sole length) och det brukar vara tryckt på skalets nedre del - kör själv stlk 26 och har drygt 27cm långa fötter (BSL 295-299 brukar vara bra för mig). Gör ett shellfit istället - dvs testa pjäxan utan innesko. Ut med inneskon - i med foten långt fram tills tårna tar i. Kolla sedan hur mycket luft det är bakom hälen. Bör kunna få plats 1-2 fingrar - inte mer! 1 finger = race fit, 2 fingrar = comfort fit. </p><p></p><p>Och glöm inte att kolla på vilka storleker skalen bryter storlek! Dvs om det är på hel eller halvstorlekar så att ni inte går upp en en storlek i skalet i onödan. Tex så kvittar det för mig om jag kör 25,5 eller 26 i scarpa då det är samma skalstorlek. 25,5 har bara en tjockare innersula som går att ta ur...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ywizzz, post: 1097576, member: 136755"] Angående mondopoint storlekar så stämmer de sällan överrens med längen på din fot det som är intressant är BSL (boot sole length) och det brukar vara tryckt på skalets nedre del - kör själv stlk 26 och har drygt 27cm långa fötter (BSL 295-299 brukar vara bra för mig). Gör ett shellfit istället - dvs testa pjäxan utan innesko. Ut med inneskon - i med foten långt fram tills tårna tar i. Kolla sedan hur mycket luft det är bakom hälen. Bör kunna få plats 1-2 fingrar - inte mer! 1 finger = race fit, 2 fingrar = comfort fit. Och glöm inte att kolla på vilka storleker skalen bryter storlek! Dvs om det är på hel eller halvstorlekar så att ni inte går upp en en storlek i skalet i onödan. Tex så kvittar det för mig om jag kör 25,5 eller 26 i scarpa då det är samma skalstorlek. 25,5 har bara en tjockare innersula som går att ta ur... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Formgjuten sula eller köpa nya pjäxor?
Tillbaka
Topp