Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Formgjuten sula eller köpa nya pjäxor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="dallan" data-source="post: 1097619" data-attributes="member: 35502"><p>För gemene man mäter man mondo, provar samma storlek eller en storlek upp. Alltså, har du 26,2 tar man och testar 26,5 och 27,5. </p><p>Skulle säga att båda är funkis, men valet är ett komfortmässigt. </p><p></p><p>Min fot är kring 28,7, kört 28,5 hela livet fram tills förra året, bytte till 29,5 och har aldrig haft skönare pjäxor. Märkte jag skillnad åkmässigt? Nej. Betyder det här att det är rätt för dig med samma mått på foten som mig? Nej.</p><p></p><p>Yttermått på sulan kan man fundera kring om man upplever att det är stor skillnad på någon modell.</p><p></p><p>Speedmachine 110 är en relativt mjuk 110 flexare och bör inte vara något problem för dig. Lästen är normal men upplevs på min fot som något lösare än många konkurrenters. Jag har en normal på gränsen till bred fot på 109 mm.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="dallan, post: 1097619, member: 35502"] För gemene man mäter man mondo, provar samma storlek eller en storlek upp. Alltså, har du 26,2 tar man och testar 26,5 och 27,5. Skulle säga att båda är funkis, men valet är ett komfortmässigt. Min fot är kring 28,7, kört 28,5 hela livet fram tills förra året, bytte till 29,5 och har aldrig haft skönare pjäxor. Märkte jag skillnad åkmässigt? Nej. Betyder det här att det är rätt för dig med samma mått på foten som mig? Nej. Yttermått på sulan kan man fundera kring om man upplever att det är stor skillnad på någon modell. Speedmachine 110 är en relativt mjuk 110 flexare och bör inte vara något problem för dig. Lästen är normal men upplevs på min fot som något lösare än många konkurrenters. Jag har en normal på gränsen till bred fot på 109 mm. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Formgjuten sula eller köpa nya pjäxor?
Tillbaka
Topp