Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Formgjutna innersulor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tamizan" data-source="post: 581025" data-attributes="member: 94194"><p>Om det gör ont i fotvalvet så beror det på att senorna mellan häl och tår sträcks ut pga. pronation, som blir värre av att man spänner skon. Om ni köper inlägg som ni värmer i ugn & som ni sedan står på så vet ni inte hur ni står. Står man i pronerat läge så blir det som att kasta pengarna i skön. Lika tokigt blir det om ni går till en butik som säljer Conformable och personalen inte kollar benställningar, foten mm. då är också risken att foten hamnar i pronerat läge istället för neutralt. Eftersom det är endast i neutralt läge som senorna under foten inte överansträngs. </p><p>Jag arbetar med conformable men mest till vanliga skor. Och jag har hjälpt hunratals människor med onda ryggar, knän, höfter och fötter. Skilnaden är materialet. Conformable ski är mycket hårdare och vi lägger dessutom en förstärkning eftersom belastningen i en skidsväng i x antal km/h är väldigt hög. </p><p></p><p>Det finns inget skönare än ett par bra inlägg i skorna. Ingen kramp, bättre blodcirkulation, fryser mindre, hälkudden får bättre stöd. Listan kan göras lång. </p><p></p><p>Gjutningen är viktigast blir det inte rättt där så blir sulan sämmre. </p><p></p><p>Jag åker runt till olika företag och butktiker och gör inlägg varje vecka. Bor ni i östergötland och önskar inlägg som blir bra med garanti! Så skicka ett FR-mail.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tamizan, post: 581025, member: 94194"] Om det gör ont i fotvalvet så beror det på att senorna mellan häl och tår sträcks ut pga. pronation, som blir värre av att man spänner skon. Om ni köper inlägg som ni värmer i ugn & som ni sedan står på så vet ni inte hur ni står. Står man i pronerat läge så blir det som att kasta pengarna i skön. Lika tokigt blir det om ni går till en butik som säljer Conformable och personalen inte kollar benställningar, foten mm. då är också risken att foten hamnar i pronerat läge istället för neutralt. Eftersom det är endast i neutralt läge som senorna under foten inte överansträngs. Jag arbetar med conformable men mest till vanliga skor. Och jag har hjälpt hunratals människor med onda ryggar, knän, höfter och fötter. Skilnaden är materialet. Conformable ski är mycket hårdare och vi lägger dessutom en förstärkning eftersom belastningen i en skidsväng i x antal km/h är väldigt hög. Det finns inget skönare än ett par bra inlägg i skorna. Ingen kramp, bättre blodcirkulation, fryser mindre, hälkudden får bättre stöd. Listan kan göras lång. Gjutningen är viktigast blir det inte rättt där så blir sulan sämmre. Jag åker runt till olika företag och butktiker och gör inlägg varje vecka. Bor ni i östergötland och önskar inlägg som blir bra med garanti! Så skicka ett FR-mail. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Formgjutna innersulor
Tillbaka
Topp