Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Formgjutna pjäxor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FF" data-source="post: 420516" data-attributes="member: 40931"><p>Kanske borde chippa in att jag skaffat sprut-innersko denna säsong och jag älskar det. En helt otrolig precis känsla i jämförelse med "vanliga" innerskor. Precis som alla med sprut-pjäxor säger så kommer jag nu aldrig vilja åka med ett par vanliga pjäxor igen.</p><p></p><p>Det kanske allra bästa med pjäxorna nu är att den super-tighta fiten har eliminerat mina tidigare stora problem med benhinnorna. Brukade få ont i utsidan av smalbenet nån månad in på säsongen, men med hjälp av den otroliga kraftöverföringen har detta problem försvunnit. Observera att jag inte hade ont i de "vanliga" benhinnorna särskilt mycket, mitt problem satt på utsidan av benet och gick ner mot fotknölen. Tror det beror på att pjäxorna var för otighta i sidled så jag konstant försökte jobba ner innerkanten på ytterskidan genom att kanta lite extra. Nu är pjäxorna så tighta att man absolut inte kan påverka kantningen med hjälp av fotleden.</p><p></p><p>Dock har jag nu också vissa problem med att det är kallt om fötterna ibland - något som jag nästan aldrig upplevt tidigare. Men som tur är, är det ju sällan så helvetes kallt här i alperna. Alla har dock inte problem med att conformablen är kall, vissa har även upplevt motsatsen. </p><p></p><p>Sprutskor är heller inte sköna att tura i och de väger mycket.</p><p></p><p>Jag har inga problem alls att få på mig pjäxorna, men jag kör med dalbello krypton cross..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FF, post: 420516, member: 40931"] Kanske borde chippa in att jag skaffat sprut-innersko denna säsong och jag älskar det. En helt otrolig precis känsla i jämförelse med "vanliga" innerskor. Precis som alla med sprut-pjäxor säger så kommer jag nu aldrig vilja åka med ett par vanliga pjäxor igen. Det kanske allra bästa med pjäxorna nu är att den super-tighta fiten har eliminerat mina tidigare stora problem med benhinnorna. Brukade få ont i utsidan av smalbenet nån månad in på säsongen, men med hjälp av den otroliga kraftöverföringen har detta problem försvunnit. Observera att jag inte hade ont i de "vanliga" benhinnorna särskilt mycket, mitt problem satt på utsidan av benet och gick ner mot fotknölen. Tror det beror på att pjäxorna var för otighta i sidled så jag konstant försökte jobba ner innerkanten på ytterskidan genom att kanta lite extra. Nu är pjäxorna så tighta att man absolut inte kan påverka kantningen med hjälp av fotleden. Dock har jag nu också vissa problem med att det är kallt om fötterna ibland - något som jag nästan aldrig upplevt tidigare. Men som tur är, är det ju sällan så helvetes kallt här i alperna. Alla har dock inte problem med att conformablen är kall, vissa har även upplevt motsatsen. Sprutskor är heller inte sköna att tura i och de väger mycket. Jag har inga problem alls att få på mig pjäxorna, men jag kör med dalbello krypton cross.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Formgjutna pjäxor
Tillbaka
Topp