Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Formgjutning på Alpingaraget, vad ska jag tänka på?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JohanSG" data-source="post: 61092" data-attributes="member: 30008"><p>Vill bara berätta så här efter att ha haft formgjutna sulor (Conformable) i två säsonger att det är helt underbart! Bara efter någon dag var jag så såld att jag direkt gjorde formgjutning även till de pjäxor jag använde i skidskolan. Pjäxorna blir otroligt sköna och dessutom hålls foten stabilare och man får bättre känsla. Originalsulorna i alla pjäxor är ju för att passa så många som möjligt nästan helt platta och ger inget stöd alls under hålfoten. Jag kan bara rekommendera alla som ännu inte har provat formgjutet att göra det! Det är guld värt. Tycker man dessutom att den lilla formanpassning man gör av själva innerskon efter att man hettat upp den inte räcker till så köp ett skal och sedan en helt formsprutad innersko kombinerat med en formgjuten sula.</p><p></p><p>Som sagt, guld värt!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JohanSG, post: 61092, member: 30008"] Vill bara berätta så här efter att ha haft formgjutna sulor (Conformable) i två säsonger att det är helt underbart! Bara efter någon dag var jag så såld att jag direkt gjorde formgjutning även till de pjäxor jag använde i skidskolan. Pjäxorna blir otroligt sköna och dessutom hålls foten stabilare och man får bättre känsla. Originalsulorna i alla pjäxor är ju för att passa så många som möjligt nästan helt platta och ger inget stöd alls under hålfoten. Jag kan bara rekommendera alla som ännu inte har provat formgjutet att göra det! Det är guld värt. Tycker man dessutom att den lilla formanpassning man gör av själva innerskon efter att man hettat upp den inte räcker till så köp ett skal och sedan en helt formsprutad innersko kombinerat med en formgjuten sula. Som sagt, guld värt! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Formgjutning på Alpingaraget, vad ska jag tänka på?
Tillbaka
Topp