Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Förnimmelser från en förstörd vardag
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 831983" data-attributes="member: 32948"><p>Instämmer till viss del. Själva ammandet är väl inga problem. "Ettan och tvåan" får dock banne mig skötas på avsedd plats.</p><p></p><p>Ett annat vanligt fenomen i ämnet är att man befinner sig på offentlig plats, råkar titta åt ett nytt håll, och råkar se en ammande kvinna. Inte sällan får man en irriterad blick tillbaka som förmedlar ett kristallklart "va f*n glor du på?" Om man strosar runt på stan, eller i ett köpcentrum, så tittar man generellt sett på folk. Framförallt tittar man på sånt som fångar ens uppmärksamhet. Jag vet inte vad ammande kvinnor tror, men tror man att man kan hänga ut brösten på offentlig plats utan att fånga någon som helst uppmärksamhet, då kan man ju knappast "ha alla indianer i kanoten"... </p><p></p><p>Nej, jag föreslår en aktiv motaktion. För jämställdhet, och mäns rätt att amma, eller åtminstonde visa upp olika kroppsdelar, eller något... Jag föreslår att någon (inte jag, jag har ett liv), men någon annan med för mycket fritid, skapar en facebookgrupp där medlemmarna agerar mot detta. Lämplig motaktion borde väl vara att knäppa upp flanellskrortan och visa upp james bond-mattan?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 831983, member: 32948"] Instämmer till viss del. Själva ammandet är väl inga problem. "Ettan och tvåan" får dock banne mig skötas på avsedd plats. Ett annat vanligt fenomen i ämnet är att man befinner sig på offentlig plats, råkar titta åt ett nytt håll, och råkar se en ammande kvinna. Inte sällan får man en irriterad blick tillbaka som förmedlar ett kristallklart "va f*n glor du på?" Om man strosar runt på stan, eller i ett köpcentrum, så tittar man generellt sett på folk. Framförallt tittar man på sånt som fångar ens uppmärksamhet. Jag vet inte vad ammande kvinnor tror, men tror man att man kan hänga ut brösten på offentlig plats utan att fånga någon som helst uppmärksamhet, då kan man ju knappast "ha alla indianer i kanoten"... Nej, jag föreslår en aktiv motaktion. För jämställdhet, och mäns rätt att amma, eller åtminstonde visa upp olika kroppsdelar, eller något... Jag föreslår att någon (inte jag, jag har ett liv), men någon annan med för mycket fritid, skapar en facebookgrupp där medlemmarna agerar mot detta. Lämplig motaktion borde väl vara att knäppa upp flanellskrortan och visa upp james bond-mattan? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Förnimmelser från en förstörd vardag
Tillbaka
Topp