Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Förra årets modell av Völkl Gotama
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 119962" data-attributes="member: 12152"><p>Jag håller med xJONx i den här frågan. Nästa års Gotama är verkligen ingen lyckad skida. Jag tyckte den bara var seg och tråkig. Ibland kan det innebära att det finns prestanda att hitta bara man står på tillräckligt mycket (tex med Head Monster 103 eller Stöckli DP), men så kändes det inte i detta fall. Jag upplevde den som alldeles för spänstlös och flytig och fick inte alls ordning på den. Speciellt greppet på mjuk snö i pist var chockerande dåligt i mina ögon. Jag kunde inte lägga alls mycket tryck på skidorna innan det kändes som att både innerskidan och ytterskidan bara tappade spåret genom mjuksnön. Detta gäller i synnerhet i slasksnö där fetingar normalt sett går som tåget. Skillnaden mot förra årets modell av Gotama är verkligen stor. Den kändes lagom biffig och på nåt sätt förtroendeingivande. Den hade jag kunnat tänka mig att åka på, men -06:orna hade jag inte ens velat låna en heldag. Det är väldigt oklart vad Völkl har haft för tanke bakom förändringarna till i år, iom att det mesta verkar ha försämrats. Kanske är numera Gotaman enbart riktad till offpistjibbers som bryr sig mer om 100 gram sparad vikt än åkegenskaper. </p><p></p><p>Sammanfattat kan jag bara uppmana alla som funderar på att handla ett par Gotamas av -06 års modell att testa innan. Jag är väldigt tveksam att du kommer att vilja ha ett par även efter ett antal teståk. Ett förmodat mycket bättre val är Explosives ersättare Mantra i 191cm.</p><p></p><p>Det är nog klart svårt att få tag på ett par fjolårslagg nu, men det lär ju stå några i hörnet hos diverse affärer. Problemet är nog att hitta dom. Skulle det ändå finnas ett sug efter nästa års Gotama säljer erkänt pålitliga sportconrad.de modellen för 499 Euro. Tyvärr har de inte Mantra i den långa längden.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 119962, member: 12152"] Jag håller med xJONx i den här frågan. Nästa års Gotama är verkligen ingen lyckad skida. Jag tyckte den bara var seg och tråkig. Ibland kan det innebära att det finns prestanda att hitta bara man står på tillräckligt mycket (tex med Head Monster 103 eller Stöckli DP), men så kändes det inte i detta fall. Jag upplevde den som alldeles för spänstlös och flytig och fick inte alls ordning på den. Speciellt greppet på mjuk snö i pist var chockerande dåligt i mina ögon. Jag kunde inte lägga alls mycket tryck på skidorna innan det kändes som att både innerskidan och ytterskidan bara tappade spåret genom mjuksnön. Detta gäller i synnerhet i slasksnö där fetingar normalt sett går som tåget. Skillnaden mot förra årets modell av Gotama är verkligen stor. Den kändes lagom biffig och på nåt sätt förtroendeingivande. Den hade jag kunnat tänka mig att åka på, men -06:orna hade jag inte ens velat låna en heldag. Det är väldigt oklart vad Völkl har haft för tanke bakom förändringarna till i år, iom att det mesta verkar ha försämrats. Kanske är numera Gotaman enbart riktad till offpistjibbers som bryr sig mer om 100 gram sparad vikt än åkegenskaper. Sammanfattat kan jag bara uppmana alla som funderar på att handla ett par Gotamas av -06 års modell att testa innan. Jag är väldigt tveksam att du kommer att vilja ha ett par även efter ett antal teståk. Ett förmodat mycket bättre val är Explosives ersättare Mantra i 191cm. Det är nog klart svårt att få tag på ett par fjolårslagg nu, men det lär ju stå några i hörnet hos diverse affärer. Problemet är nog att hitta dom. Skulle det ändå finnas ett sug efter nästa års Gotama säljer erkänt pålitliga sportconrad.de modellen för 499 Euro. Tyvärr har de inte Mantra i den långa längden. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Förra årets modell av Völkl Gotama
Tillbaka
Topp